Geplaatst: 14 november 201411 j Hier het recept van pompoen choco koekjes ze zijn echt supper lekker. Voor een klein huishouden is het beter de helft van het recept te gebruiken. het volledige recept is goed voor 85 koekjes. Ingrediënten Porties: 84 225 gr boter400 gr basterdsuiker2 eieren2 tl vanille-extract1 blikje (400 gr) pompoenpuree500 gr bloem1 1/2 theelepel baksoda1 1/2 tl bakpoeder1 tl zout1 tl kaneelpoeder1 snufje gemalen nootmuskaat175 gr chocolate chips125 gr gehakte walnoten (optioneel)Bereidingswijze Voorbereiding: 10min › Bereiding: 15min › Klaar in:25min De oven voorverwarmen op 190°C/gasstand 5. Een bakplaat invetten of met bakpapier beleggen.In een grote kom boter en kristalsuiker tot een glad en luchtig mengsel opkloppen. De eieren er 1 voor 1 doorheen kloppen. Vanille en pompoenpuree erdoor roeren en goed vermengen. Bloem, baksoda, bakpoeder, zout, kaneel en nootmuskaat vermengen en door de pompoenmix roeren. Chocolate chips erdoor roeren. Eventueel walnoten erdoor roeren. Verdeel het deeg in theelepelgrote koekjes over de ingevette bakplaat.12-15 minuten in de voorverwarmde oven bakken tot de randjes bruin beginnen te worden. Een paar minuten op de bakplaat laten afkoelen alvorens op een rooster compleet te laten afkoelen.PompoenpureeJe kunt pompoenpuree gewoon zelf vers maken met de hoeveel heid die beschreven staat. Ik heb de ploppen in blokjes gesneden en met 100ml water gekookt samen met 1 vanille stokje op een laag vuurje ca. 10min tot ze zacht zijn dan afgieten. En puure maken aflaten koelen op een plat bord. Gaat het snelste. En dan recept volgen. de hete puure laat je boter smelten dus let op. Anders lopen je koekjes uit. De choco chips heb ik bij de Jamin gevonden. En de backing soda bij de sligro. Dit is een klein verpaking.
Geplaatst: 14 november 201411 j Auteur Nog een aanvuling het mee gekookte vanillie stokje snij je open en de vanillie kern schrap je er uit en meng je met de puure. Dan hoef je geen vanillie extract meer te gebruiken. Veel plezier.
Geplaatst: 15 november 201411 j Lijkt me inderdaad heerlijk, maarre... waarom een blikje pompoenpuree? en niet zelf maken met al die pompoenen nu
Geplaatst: 16 november 201411 j Pompoen in blik heb ik nog nooit gezien..Zou je een ook een reep kunnen raspen? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 16 november 201411 j Auteur Ik heb dat ook na gelezen als het maar estra puur is. Met een hoog caco gehalte. De choco geeft een byte aan de koekjes.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.