Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Boek over paddenstoelen?


Victorus

Aanbevolen berichten

Er zijn verschillende goede boeken maar, die van Paul Stamets zijn zeer goed. Een van zijn boeken: growing gourmet and medicinal mushrooms is echt wel een van de beste boeken die er over paddenstoelenkweken zijn. In dit boek en het daarna genoemde(zonder link) krijg je veel info over hoe je paddenstoelen moet kweken over de hele wereld. Per soort verteld hij wel substaat e.d. het beste te gebruiken in wel werelddeel.

 

Voor je het koopt kijk even hier : https://decroissons.files.wordpress.com/2014/04/paul-stamets-growing-gourmet-and-medicinal-mushrooms-2000.pdf .

Je kan in dit boek ook vinden welke soort schimmel het beste bij een hout soort e.d. past. Maar ook het boek van Stamets en J.S. Chilton samen is een heel mooi boek. De titel is : The mushroom cultivator.

 

Ook Peter Oei zijn boek over de kweek van paddenstoelen : Mushroom cultivation

 

En als je heel goed zoekt op het internet zal je net als de link die ik hier boven al heb gegeven vele boeken in pdf vinden.

 

Edit : ik zag het als vraag om te gaan telen en ik denk dat je het zoekt ter herkenning(een gids dus ).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste boek over paddenstoelen vind ik De Grote Paddenstoelengids Voor Onderweg van E.Gerhardt. Ik gebruik heb al 8 jaar en vrijwel alle paddenstoelen zijn er in te vinden. Ook de eetbaarheid staat vermeld en waar je hem eventueel mee kan verwisselen. Een aanrader.

 

edit, en het is in het Nederlands wat ook wel zo makkelijk kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de informatie. Ik heb de Decroissons files op m'n e-reader gezet. Het bevat veel informatie, maar ik vind het een saai boek. Als ik 's-nachts wakker wordt ga ik het lezen, dan val ik weer snel in slaap.....

 

Ik denk toch bij nader inzien dat paddestoelen kweken niet iets voor mij is. Ik heb er niet de geschikte omgeving voor. En de paddestoelen die ik het lekkerst vind, de cepes, de morilles en de truffels kan je niet gemakkelijk kweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...