Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet niet of het recept van Nasuada hier op lijkt, maar dit recept maak ik heel vaak tegenwoordig..zeker 1 x in de twee weken.

Sancocho ( uit het boek van Vicky Stork:Het Complete Pompoenboek)

Trek bouillon van een hele soepkip met daarbij wat lavas, tijm, een tomaat ( of twee) ui, selderij en twee kippenbouillonblokjes.

Haal de kip er tijdig uit zodat het vlees mals blijft.

Snij het vlees in stukjes en vis de kruiden enz uit de soep.

Laat de soep pruttelen en knijp 2 teentjes knoflook in de soep uit.

Voeg een winterpeen, 2 zoete aardappels en 3 gewone aardappels in blokjes toe.

Laat 10 minuten pruttelen

Voeg een flink stuk pompoen in blokjes, de ringen van twee preien en twee in schijven gesneden maiskolven toen ( ik gebruik bakmais)

Laat 20 a 30 minuten koken.

Voeg een bakbanaan in plakken ( doe ik nooit want heb ik nooit), een blikje kidneyboontjes, een rode peper in ringetjes en het kippenvlees toe.

Maak af met zout, peper, chilipoeder en eventueel een drup citroensap.

voor het opdienen fijngesneden peterselie en/of iets korianderblad erbij doen.

Dit recept komt uit Ecuador.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier dan het recept van de originele Chileense Cazuela (boerenwinterspoep)

6 stukken kip

2 ui

1 winterpeen

2 paprika's

2 mais in stukken

3 aardappels in stukken

300 gr sperciebonen

half kopje rijst

Flink stuk pompoen

Knoflook, zout, peper, paprikapoeder, djinten,laurier, olijfolie,boulionblokje

Verhit de olijfolie en braad hier de kip aan., voeg de uien en knoflook, peen,boontjes,en de paprika, in grove stukken toe en de kruiden en de rijst onder voortdurend roeren dit aanfruiten en vervolgens water en boullion toevoegen(ong 1,5 liter water) als het kookt de aardappels. mais en toevoegen en na 10 minuten koken de pompoen toevoegen vervolgens nog 20 minuten doorkoken tot de aardappels en rijst gaar zijn.

het lekkerst is als de soep al een tijdje ingetrokken is maar let op dat de aardappels niet doorkoken.

Eetsmakelijk:-)

Geplaatst:

En gemaakt en heel erg lekker . Ik heb het recept van Nasuada gebruikt, alleen wat minder vocht toegevoegd zodat het meer een stoofpotje werd en een blikje mais i.p.v. maiskolf.

Geplaatst:
En gemaakt en heel erg lekker . Ik heb het recept van Nasuada gebruikt, alleen wat minder vocht toegevoegd zodat het meer een stoofpotje werd en een blikje mais i.p.v. maiskolf.

leuk om te horen en fijn dat het smaakte!

Zelf vind ik juist de soep lekker, zo heb je 2 in een. Je eet eerst met een lepel alleen het sapje en daarna met met en vork de rest Tot slot het maiskolfje met wat boter en zout met je handen.

Geplaatst:

Tja, ik ben hier nog op jacht geweest naar maiskolven maar helaas niet te krijgen. En mijn huisgenoot (zus) is niet zo van de soep, dus vandaar de stoofpotvariant

• 1 maand later ...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Best wel lekker hoor

Ik had het gemaakt met:

Een gewone pompoen, niet al te groot

2 uien

Enkele gele wortels

Selderblad en laurier

Kippenbouillon

2 oranje zoete punt paprika's

Een grote zoete appel (pink lady of jazz)

En 2 gele suiker maïskolven

Dat allemaal in 3 lieter water met wat kerry/curry poeder en zwarte peper en naar smaak zoete Indonesische sojasaus. Normaal ging er nog een zoete aardappel in maar die had ik nu niet voor handen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...