appelvrouw Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Ik weet niet of het recept van Nasuada hier op lijkt, maar dit recept maak ik heel vaak tegenwoordig..zeker 1 x in de twee weken. Sancocho ( uit het boek van Vicky Stork:Het Complete Pompoenboek)Trek bouillon van een hele soepkip met daarbij wat lavas, tijm, een tomaat ( of twee) ui, selderij en twee kippenbouillonblokjes.Haal de kip er tijdig uit zodat het vlees mals blijft.Snij het vlees in stukjes en vis de kruiden enz uit de soep.Laat de soep pruttelen en knijp 2 teentjes knoflook in de soep uit.Voeg een winterpeen, 2 zoete aardappels en 3 gewone aardappels in blokjes toe.Laat 10 minuten pruttelenVoeg een flink stuk pompoen in blokjes, de ringen van twee preien en twee in schijven gesneden maiskolven toen ( ik gebruik bakmais)Laat 20 a 30 minuten koken.Voeg een bakbanaan in plakken ( doe ik nooit want heb ik nooit), een blikje kidneyboontjes, een rode peper in ringetjes en het kippenvlees toe.Maak af met zout, peper, chilipoeder en eventueel een drup citroensap.voor het opdienen fijngesneden peterselie en/of iets korianderblad erbij doen. Dit recept komt uit Ecuador. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Ik weet ook niet of dit er op lijkt maar ook dit doet me het water in de mond lopen Dankjewel voor het posten Quote
Nasuada Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Hier dan het recept van de originele Chileense Cazuela (boerenwinterspoep)6 stukken kip2 ui1 winterpeen2 paprika's2 mais in stukken3 aardappels in stukken300 gr sperciebonenhalf kopje rijstFlink stuk pompoenKnoflook, zout, peper, paprikapoeder, djinten,laurier, olijfolie,boulionblokjeVerhit de olijfolie en braad hier de kip aan., voeg de uien en knoflook, peen,boontjes,en de paprika, in grove stukken toe en de kruiden en de rijst onder voortdurend roeren dit aanfruiten en vervolgens water en boullion toevoegen(ong 1,5 liter water) als het kookt de aardappels. mais en toevoegen en na 10 minuten koken de pompoen toevoegen vervolgens nog 20 minuten doorkoken tot de aardappels en rijst gaar zijn.het lekkerst is als de soep al een tijdje ingetrokken is maar let op dat de aardappels niet doorkoken.Eetsmakelijk:-) Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jenneke Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Net iets anders maar Jammiejammie ook heel lekker lijkt me.En ook dankjewel voor het plaatsen. Kan ik weer eens iets anders dan anders maken Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 december 2014 Auteur Geplaatst: 9 december 2014 jouw recept lijkt me ook heerlijk Nasuada. Met rijst wordt de soep heel anders van structuur.die ga ik de volgende keer maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 En gemaakt en heel erg lekker . Ik heb het recept van Nasuada gebruikt, alleen wat minder vocht toegevoegd zodat het meer een stoofpotje werd en een blikje mais i.p.v. maiskolf. Quote
Nasuada Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 @Nasuada:(boerenwinterspoep) Hahahaha ik zie nu pas wat er staat.....sorrrryyyyyy Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Nasuada Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 En gemaakt en heel erg lekker . Ik heb het recept van Nasuada gebruikt, alleen wat minder vocht toegevoegd zodat het meer een stoofpotje werd en een blikje mais i.p.v. maiskolf. leuk om te horen en fijn dat het smaakte!Zelf vind ik juist de soep lekker, zo heb je 2 in een. Je eet eerst met een lepel alleen het sapje en daarna met met en vork de rest Tot slot het maiskolfje met wat boter en zout met je handen. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jenneke Geplaatst: 10 december 2014 Geplaatst: 10 december 2014 Tja, ik ben hier nog op jacht geweest naar maiskolven maar helaas niet te krijgen. En mijn huisgenoot (zus) is niet zo van de soep, dus vandaar de stoofpotvariant Quote
Tuintjeinmijnhart Geplaatst: 13 januari 2015 Geplaatst: 13 januari 2015 Ik houd altijd onwijs van pompoensoep, dus ben erg benieuwd naar dit recept! Quote
geertlaurent Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 Ik heb hier nog wat ingevroren suikermais kolven, zou het daar ook mee gaan? Quote
Nasuada Geplaatst: 23 januari 2015 Geplaatst: 23 januari 2015 Zeker wel! Quote https://www.deblijehoeve.nl/
geertlaurent Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 Pompoen soep met suiker maïs en zoete punt paprika staat te pruttelen op het vuur Nu is het afwachten hoe die smaakt Quote
Nasuada Geplaatst: 26 januari 2015 Geplaatst: 26 januari 2015 En?? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
geertlaurent Geplaatst: 27 januari 2015 Geplaatst: 27 januari 2015 Best wel lekker hoor Ik had het gemaakt met: Een gewone pompoen, niet al te groot2 uienEnkele gele wortelsSelderblad en laurierKippenbouillon2 oranje zoete punt paprika'sEen grote zoete appel (pink lady of jazz)En 2 gele suiker maïskolven Dat allemaal in 3 lieter water met wat kerry/curry poeder en zwarte peper en naar smaak zoete Indonesische sojasaus. Normaal ging er nog een zoete aardappel in maar die had ik nu niet voor handen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.