bio-fee Geplaatst: 29 maart 2015 Auteur Geplaatst: 29 maart 2015 Nee. Een plantdag is gunstig voor de ontwikkeling naar beneden (wortelvorming), een zaaidag is gunstig voor de ontwikkeling naar boven (kiempje dat uit zaadje omhoog moet groeien).
Balto Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Ah, bedankt. Dan zijn er best veel dagen waarop je het ene niet 'kunt' doen.
simke Geplaatst: 29 maart 2015 Geplaatst: 29 maart 2015 Maar het geeft mij wel struktuur. En je hoeft je niet zorgen te maken dat je tuin niet netjes is. Want je werkt per gewas val.
bio-fee Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Ja dat klopt Balto.Maar je moet deze kalender wel altijd gebruiken samen met de overige invloeden (en dus je gezonde verstand). Als je bv. je zaailingen moet uitplanten omdat ze hun potje uitgroeien, maar je moet daar volgens de kalender nog 2 weken mee wachten, dan is dat niet zo'n goed plan omdat ze dan niet lekker door kunnen groeien.Of het is vandaag de ideale uitplantdag, maar superslecht weer.Het is dus meer een handleiding, dan een 'wet'boek. Ik probeer wel zoveel mogelijk de absoluut ongeschikte dagen te vermijden (die waarbij de smiley zielig kijkt).
bio-fee Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 Jongens... zoals ik al schreef: HIJ IS DUS WEER TE DOWNLOADEN Dus svp mij niet meer PB'en voor een kopie, je kunt hem zelf downloaden via de link in het openingsbericht in dit topic.
Lavandula Geplaatst: 8 april 2015 Geplaatst: 8 april 2015 Ik was al een tijdje op zoek naar een soortgelijke zaaikalender. Bedankt voor de link!
Aanbevolen berichten