Borsalino Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Is er iemand die zeekoolspruiten geteeld heeft? Zou het willen aanpakken à la asperges teelt, zou ook zo kunnen zonder aarden potten. En waar kan je wortelstokken kopen, zaaien duurt me te lang. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Ik had dit jaar de zeekoolspruiten van 1 plant, en ik heb er wat gezaaid om volgende jaren meer te kunnen oogsten. Ik heb die ene plant onder een grote bloempot (met onderschaal, op het gat) staan, en dat ging goed. Mooie dunne wit/gele sprieten. Maar om echt een maaltijd te kunnen maken met de oogst, moet je wel een paar (of een hele oude) planten hebben... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Wij hebben 8 jonge zaailingen in de moestuin gezet, hopelijk kunnen we daar volgend jaar van oogsten!Zeekool groeit hier een paar kilometer vandaan in het wild op de afsluitdijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 is zeekool hetzelfde als zeespruiten ?dennis tof dat je plek van wilde zeekool weet ken je mooi plantjes verkopen hier maak eens een foto als je in de buurt ben ik ben benieuwd hoe de wilde groeid. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 (edited) is zeekool hetzelfde als zeespruiten ?dennis tof dat je plek van wilde zeekool weet ken je mooi plantjes verkopen hier maak eens een foto als je in de buurt ben ik ben benieuwd hoe de wilde groeid. Het groeit hier wel in het wild maar op de afsluitdijk, juist op de plekken waar je niet mag komen volgensmij. Edited June 11, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 Nou het is ook een beschermde plant dus niet zo'n goed idee van me, doe dat maar niet uit het wild halen daar ben ik altijd wel op tegen als iets beschermd is is dat niet voor niks. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 7, 2011 Author Share Posted May 7, 2011 Als ik er zet dan een rijtje van 20 planten, dat moet toch eetbare maaltjes geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted May 7, 2011 Share Posted May 7, 2011 lijkt mij wel zijn vaste planten dus je krijgt elk jaar meer, maar vergeleken wat je hebt aan aantallen andere groente niet veelzeekoolspruiten zijn dus de gebleekte zeekool heb ik zelf maar ontdekt.ik vindt het trouwens schitterende mooie planten. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted May 7, 2011 Author Share Posted May 7, 2011 maar vergeleken wat je hebt aan aantallen andere groente niet veel Heb ik dan zoveel aantallen groenten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted June 11, 2011 Share Posted June 11, 2011 Ik was gisteren op de afsluitdijk. Maar de zeekolen bleken dus wel aan de kant van het fietspad te staan En er groeien en duizenden! Heel veel waren al uitgebloeid en hadden flinke trossen met onrijp zaad Dat wordt over een paar weken nog maar eens kijken of er al zaden rijp zijn. Als ik een paar zaden van de honderdduizend zaden pluk maakt dat toch niks uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 11, 2011 Author Share Posted June 11, 2011 Is dat dan geen diefstal van staatseigendom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Zaden vind ik inderdaad kunnen hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 Ja zaden zie ik geen probleem van, integensteling ik wil dan wel wat zaad met iets ruilen Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2011 Share Posted June 12, 2011 ik ook Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts