Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie teelt er zeekoolspruiten?


Borsalino

Aanbevolen berichten

Ik had dit jaar de zeekoolspruiten van 1 plant, en ik heb er wat gezaaid om volgende jaren meer te kunnen oogsten. Ik heb die ene plant onder een grote bloempot (met onderschaal, op het gat) staan, en dat ging goed. Mooie dunne wit/gele sprieten.

Maar om echt een maaltijd te kunnen maken met de oogst, moet je wel een paar (of een hele oude) planten hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

is zeekool hetzelfde als zeespruiten ?

dennis tof dat je plek van wilde zeekool weet ken je mooi plantjes verkopen hier

maak eens een foto als je in de buurt ben ik ben benieuwd hoe de wilde groeid.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is zeekool hetzelfde als zeespruiten ?

dennis tof dat je plek van wilde zeekool weet ken je mooi plantjes verkopen hier

maak eens een foto als je in de buurt ben ik ben benieuwd hoe de wilde groeid.

 

Het groeit hier wel in het wild maar op de afsluitdijk, juist op de plekken waar je niet mag komen volgensmij.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is ook een beschermde plant dus niet zo'n goed idee van me, doe dat maar niet uit het wild halen daar ben ik altijd wel op tegen als iets beschermd is is dat niet voor niks.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

lijkt mij wel zijn vaste planten dus je krijgt elk jaar meer, maar vergeleken wat je hebt aan aantallen andere groente niet veel

zeekoolspruiten zijn dus de gebleekte zeekool heb ik zelf maar ontdekt.

ik vindt het trouwens schitterende mooie planten.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...

Ik was gisteren op de afsluitdijk. Maar de zeekolen bleken dus wel aan de kant van het fietspad te staan

En er groeien en duizenden! Heel veel waren al uitgebloeid en hadden flinke trossen met onrijp zaad Dat wordt over een paar weken nog maar eens kijken of er al zaden rijp zijn. Als ik een paar zaden van de honderdduizend zaden pluk maakt dat toch niks uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...