Geplaatst: 14 januari 201510 j gezien dat het niet goed was...de storm had een balkje van het dak op het uiteinde van het gootje laten vallen, eindstukje stuk dus...euro 8,-...heer mol had een pad ondergraven, de RobO stapte mis en lag op zijn bips in de modder (hoorde heul zachtjes grinniken vanonder de grond )muizen gevoerd (= weer spinazie gezaaid )
Geplaatst: 15 januari 201510 j @ Angela, schuurvloertje betegelen? @ Rob0, kun je de zaden niet poederen met iets dat muizen niet lusten? Vroeger had je meniepoeder en daar werd graszaad mee bepoederd, zodat de vogels het lieten liggen, ze lusten het niet. Wel slecht voor het milieu, maar misschien zwarte peper of chilipoeder, ik noem maar wat. Ik vrees alleen dat ze alles lusten... Zelf heb ik vandaag alle kunststof potten en allerlei hard plastic afgevoerd naar de vuilstort. Dat plastic dat je niet bij de weg mag zetten, maar wel gratis in kan leveren. Ben de nep sierpotten van plastic zat, weg ermee. In één van die potten zat een gekregen druif, deze heb ik in de kas geplant.
Geplaatst: 15 januari 201510 j @ Angela, schuurvloertje betegelen? @ Rob0, kun je de zaden niet poederen met iets dat muizen niet lusten? Vroeger had je meniepoeder en daar werd graszaad mee bepoederd, zodat de vogels het lieten liggen, ze lusten het niet. Wel slecht voor het milieu, maar misschien zwarte peper of chilipoeder, ik noem maar wat. Ik vrees alleen dat ze alles lusten... Zelf heb ik vandaag alle kunststof potten en allerlei hard plastic afgevoerd naar de vuilstort. Dat plastic dat je niet bij de weg mag zetten, maar wel gratis in kan leveren. Ben de nep sierpotten van plastic zat, weg ermee. In één van die potten zat een gekregen druif, deze heb ik in de kas geplant. Jammer van die potten. Ik hand er wel belang bij gehad. in ruil voor wat zaden of kleine vergoeding.
Geplaatst: 16 januari 201510 j Angela het was een woordgrapje, ik begreep wel dat je schuurvloer niet uit modder bestaat waar je in wegzakt. Beetje droge (nou ja modderige) poging tot humor. Rob0, misschien houtas? Niemand lust dat, en misschien doet ze het denken aan vuur en daar zijn ze ook bang voor. Jessica, jammer van de potten. Mocht ik weer zoiets hebben, zal ik het aangeven in het forum of er belangstelling voor is.Ik heb wel een paar stenen geglazuurde potten over, ik wil daar ook vanaf. Het gedoe met potten ben ik een beetje zat, ik wil meer natuurlijk gaan tuinieren in de grond met compost en wormen en zo. Op de foto's: een mooie brugmansia, vorstvrij houden en dan naar buiten ermee. hierin zit een overgebleven meloenpeer - pepino - in met nog een vrucht eraan. Ook vorstvrij bewaren. achter de fiets staan nog wat potten, waarin ietwat verwaarloosde muntsoorten. Ook de labeltjes zijn min of meer vergaan, dus dat wordt posten in het identificeertopic... Als je belangstelling hebt, breng ik ze een keer bij je langs als ik weer eens naar de stad ga. Hoef er niets voor terug.
Geplaatst: 16 januari 201510 j Hoi huubVGAls je er echt van af moet wil ik ze wel want dan kan ik daar mijn munt in doen aangezien ik wat verschillende soortjes heb.Ik heb er geen haast bij hoor als je een keer deze kant op komt hoor ik het wel. Ik had ze anders ook wel op willen halen maar heb zelf geen auto. Voor niks gaat de zon op. komt goed ik ga zorgen dat je wat leuks terug krijgt. Het is mooi dat we elkaar zo kunnen helpen. Groetjes jessica
Geplaatst: 16 januari 201510 j Ik ben net de paardenmest die in m'n serre ligt, water gaan geven. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 16 januari 201510 j Ik heb het hout voor mijn moestuinbak gekocht. Gamma heeft deze week 40% korting op bouwhout. Komt me dat even goed uit!
Geplaatst: 16 januari 201510 j Druk geweest met het opentrekken van de grond bij de varkens. Ze stampen de bovenlaag nogal aan (bij de voerbakken), waardoor het water niet goed wegloopt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 16 januari 201510 j De dakramen van mijn muurkassen vervangen, want het vuurwerk op oudjaar had alle 6 ramen met gaatjes geperforeerd Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Geplaatst: 17 januari 201510 j kerstboom geplant, 2 blauwe bessen geplant met wat turf, kool gesneden
Geplaatst: 17 januari 201510 j Alle trottoirtegels (paadje van 3x25) uit mijn ex-nieuwe moestuintje gehaald. Dat ging iig sneller dan het paadje gelegd te hebben. Nu staan ze opgestapeld achter mijn woning. Te wachten op: teeltlaag van achter het schuurtje afscheppen en naar voortuin kruien. Wel moesten eerst de knoflook, aardbeien, oerprei, stengelui, Leuvense selder en veldsla eruit, die komen op de nieuwe teeltlaag in de voortuin, waar oa de knooplook en daslook ook al staan. De teeltlaag achter de schuur was zo dun dat ik na een spa die al op het puin zat. Goeie ondergrond voor de tegels. Daarop komt nu mijn nieuwe schuur voor fiets, tuingereedschap, kruiwagen, fietskar en komt er eindelijk ruimte vrij in de bijkeuken/werkschuur zodat ik bij wasmachine en wasdroger kan, gewoon rechtop rechtdoor lopend.
Geplaatst: 17 januari 201510 j Geprobeerd nog een kruiwagen vol aarde van voor naar achter 't huis (sorry, andersom) te kruien, maar de band is leeg en dat rijdt dus echt niet. Hoera voor wie het wiel uitgevonden heeft, maar o o, die lucht.
Geplaatst: 17 januari 201510 j Voorkas (Tiger's penthouse) opgeruimd en geveegd. Kippenvoliere schoon gemaakt, morgen hun hok. Straks nog wat onkruid verwijderen in de moestuin.
Geplaatst: 17 januari 201510 j schaatsen geslepen (dzz: de slijpsteen lag nog op de tuin sinds het gereedschap slijpen)
Geplaatst: 18 januari 201510 j Knotwilgen snoeien en nog enkele laagstammen beschermen tegen de schapen.
Geplaatst: 18 januari 201510 j Knoflook verplant. Hopelijk gaat dat goed komen, wortels zaten al tot 20 cm de grond in. Ook de oerprei, Egyptische ui, veldsla en herderstasje (bloemetjes) in de voortuin geplant. In de kas ook wat veldsla gezet en wat van de Leuvense selder nog van Thea.
Geplaatst: 18 januari 201510 j ai, knof verplant? kijk eens op t moestuinforum ... mijn berichten worden nooit opgenomen voor kwaliteitsdoeleinden
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.