Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ontwerp koude bak


Erik

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later ...
  • 1 year later...

Al een paar maanden terug wou mijn vrouw voor der verjaardag een koude kas hebben.

Ik zoeken op voorbeelden en kwam op dit forum uit. De kas van RickT vond ik super mooi en dacht moet ook maar eens beginnen met bouwen.

Zo heel handig ben ikzelf niet dus ik heb hulp gekregen van mijn broer

Bij deze zal ik een foto toevoegen hoe het is geworden en hopelijk gaan we heerlijke groentes en kruiden krijgen

image147611426422407.JPG

Vriendelijke groet uit het zonnige zeeland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samen met onze buurvrouw hebben wij afgelopen weekend een koude bak giganticus gemaakt.

Afmeting: circa 130 x 500cm.

Voor en achterzijde bestaan uit hardhout, de zijkanten uit loofhout. De ramen hebben we aan de voorkant op een lat "in" de bak gelegd om schuiven te voorkomen. We zijn erg benieuwd naar het eerste seizoen!!

103902578870320046927688190331049258709989n47581426799528.jpg

 

De onderkant is nog wat open... we moeten de aarde nog even aanschuiven aan de bak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik recycleer twee oude kinderzwembadjes als koude bak :

big-splash-center84411426887649.jpgP114077967191426969688.JPG

 

Ik gebruik ze vooral om planten in potjes of zaaikistjes buiten op te kweken.

 

Ze zijn dubbelwandig, 2 op 1,5 m groot, ongeveer een dal hoog en om te beginnen afgesloten met twee doorzichtige kunststof platen (op de randen verzwaard met een paar kasseistenen om ze niet weg te laten waaien). Dat isoleert redelijk tegen nachtelijke kou. Later op het seizoen laat ik ze open staan en hang ik een gaasgordijn over een paar latjes om de katten eruit te houden.

 

Ze hebben als zwembad ook een stop die ik sluit als ik de potjes erin wil water geven en open zet als dat weer weg moet. Bijzonder handig om alles in een handomdraai te drenken

 

En als ik ze in de zomer kwijt wil, worden ze schoon gespoeld en op hun zijkant opgeborgen in de stalling...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...