Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hebben bosaardbeien dezelfde behoeften als normale aardbeien


Pieter16

Aanbevolen berichten

Ze zijn kleiner, maken nog meer uitlopers, verwacht geen enorme opbrengsten. Eerder klein en fijn. Een tumtum-snoepje...niet zo zoet, maar veel aroma.

 

Net als "gewone" aardbeien (die zijn uit bosaardbeien veredeld) houden ze van humusrijke, wat losse, vochtige maar niet natte bodem.

Voedingsbehoefte is wat minder hoog en ze kunnen eventueel ook in de halfschaduw.

Ik laat ze half verwilderen in een bosachtig gebied. Ze (mogen) woekeren. Binnen grenzen. Enkele planten verspreiden zich binnen 2 jaar tussen de bomen over een groot gebied. Af en toe pluk ik een handjevol vruchtjes. De meeste worden door de vogels gegeten. Meer gecultiveerd kun je wat meer opbrengst krijgen, maar voor een vergiet vol enkele keren in een seizoen moet je er toch heel wat planten zetten en erg je best doen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die wordt als zaad aangeboden, Deborah. Maar lijkt me een uitzondering. Die precies gekweekt is om bijna geen uitlopers te maken. Inderdaad een kleine aardbei. Maar ook een bosaardbei of meer een cultuur-ras?

Maar het kan natuurlijk best, dat er in de aardbeienfamilie wilde vormen zijn die zich niet via uitlopers vermeerderen en dat uit die ouders het ras Baron van Solemacher is verder gekweekt. Ze wordt gerekend tot de doordragers. Wie weet meer?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...