Kibas Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 Succes Berijl! Ik zoek nog courgette long green trailing of een andere klimmende courgette. Ik heb in het najaar zaden via een ruil gekregen, maar ze komen niet op. Ik zou toch wel graag klimmende courgette willen proberen. Zou iemand courgette long green trailing of een andere klimmende voor me kunnen zaaien? En mijn witte patisson is ook niet opgekomen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Hoihoi..je chayote loopt al uit! Ik zal wel een foto maken morgen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Kibas Geplaatst: 9 april 2015 Auteur Geplaatst: 9 april 2015 Oh leuk!!! Leuk om te horen hoe het er mee gaat. Ik ben heel benieuwd. Quote
Salempie Geplaatst: 9 april 2015 Geplaatst: 9 april 2015 Hallo, ik heb wel belangstelling voor deze zaden:Golden pearls* Komkommer* Gele mini komkommerTurkse spinazieKerriekruid*Ik weet alleen niet of er iets in mijn mini lijstje staat wat jij leuk zou vinden?mvg Sandra Quote
Kibas Geplaatst: 10 april 2015 Auteur Geplaatst: 10 april 2015 Ik zou graag patisson patina willen, die is bij mij niet opgekomen. Zou je 2 plantjes voor mij willen zaaien en opkweken tot de mtfd in ruil voor de zaden die je gevraagd hebt? Quote
Salempie Geplaatst: 10 april 2015 Geplaatst: 10 april 2015 Ga ik doen, komt helemaal goed!Bedankt mvg Sandra Quote
Melissa1611 Geplaatst: 11 april 2015 Geplaatst: 11 april 2015 ik zoek,leuke zaadjes, die voor de beginner goed te doen zijn... en u heeft zoveel, dat ik door de zaadjes het niet meer zie! help! hihi. Quote
Kibas Geplaatst: 12 april 2015 Auteur Geplaatst: 12 april 2015 Als je me vertelt wat je al hebt en hoe groot je tuin is, dan kan ik er wel wat zaden voor je bij zoeken. Heb je alleen de vierkante meter bak die in je moestuinseizoen staat? Zo te zien is het dan al aardig vol en kan er niet meer zoveel bij, misschien iets wat klein blijft nog. Heb je sla genoeg? Zo niet, dan is snijsla misschien iets voor je. en veldsla. Of een rankende komkommer, zodat hij over je terras heen groeit. Of 2 tot 3 gele/witte bieten of radijsjes. Van radijs kun je ook het loof eten. Radijs moet je heel oppervlakkig net onder een korreltje aarde zaaien. Of turkse spinazie, die vormt kropjes en neemt dus minder ruimte in. Maar spinazie slinkt wel erg, dus je houdt van een kropje niet veel over. En misschien is van de minder gangbare groenten tatsoi iets voor je. Kun je ook rauw eten, zodat de oogst wat groter voelt.Heb je meer ruimte dan kun je denken aan ananaskers.Verder kun je aan diverse kruiden denken. Dat is heel geschikt voor een kleine moestuin. Quote
Melissa1611 Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Bedankt voor je reactie! Ik heb een vierkante meter bak (120 x 120 op poten. Komende week wil ik hier een raster aan bevestigen voor groei planten. Mijn tuintje stond tot vanmiddag op het dakterras. Helaas kwam ik vanmiddag thuis en was het volledig verwaaid. Nu staat hij te pronken in de achtertuin. Ik heb plantjes kunnen redden maar of ze het nog gaan doen.. ik hoop het. Ik heb er nu ;Kropsla#Rode bietbrocolie#Pluksladille #Seldrij#basilicum#Krulpeterselie#Bieslook#Rucolla #Lente ui #Spinazie#boerenkoolradijs#paprika#komkommer*Aubegine# # = ah moestuintje En sinds vammiddag is er van bijna alles weinig over.Alleen de rode biet, boerenkool ,krop sla en pluksla stonden nog overeind... het komt er dus eigenlijk op neer dat als mijn gevoel klopt , en de rest het niet red, ik van de 16 vakken rr maar 4 gevuld heb. Ik hoop dat u me kunt helpen en tips kunt geven. Quote
Kibas Geplaatst: 12 april 2015 Auteur Geplaatst: 12 april 2015 Het wordt heet de komende dagen. Een beetje schaduw zou de beschadigde plantjes nu goed doen. Als je schaduw weet te maken, kun je er ook een doorzichtige grote pot overheen kunnen zetten, dan verdampen ze minder vocht. Verder kun je niet veel meer doen dan je vingers kruisen de komende dagen. Laat maar weten over een aantal dagen wat je uiteindelijk hebt weten te redden, dan kan ik kijken wat ik voor je mee kan nemen. Quote
Salamandertje Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Hoi Kibas, Van jou zou ik wel graag 2 zaden van de Minnessota Midget meloen willen. Lukt het om ze voor te zaaien? Zou super zijn . Ik heb voor jou wel een rozemarijn plantje of twee edities van Stadstuinieren (een van afgelopen herfst en een van afgelopen augustus). Groetjes, Sander Quote Bzzzz...
Kibas Geplaatst: 12 april 2015 Auteur Geplaatst: 12 april 2015 Ik heb planten van de hertshoornweegbree. Ze waren uitgezaaid bij mijn tuinbuurvrouw en daar heb ik sinds het najaar en bedje gemaakt. Binnen een week moeten ze er nu uit, omdat mijn buurvrouw daar aardappelen wil zetten. Ik heb een aantal verpoot nu, maar heb nog over. Wie wil een herthoornweegbreeplant hebben? Sander, ik zaai normaal gesproken niets voor mensen voor, omdat het me energie kost en daar heb ik niet veel van ivm de ziekte van lyme. Maar ik heb net potjes gevuld met aarde, dus daar kan ik er wel 2 van reserveren voor jou voor minnesota midget. Dus prima. Ik zou wel 2 edities van het blad stadstuinieren willen. Leuk! Quote
Melissa1611 Geplaatst: 12 april 2015 Geplaatst: 12 april 2015 Het wordt heet de komende dagen. Een beetje schaduw zou de beschadigde plantjes nu goed doen. Als je schaduw weet te maken, kun je er ook een doorzichtige grote pot overheen kunnen zetten, dan verdampen ze minder vocht. Verder kun je niet veel meer doen dan je vingers kruisen de komende dagen. Laat maar weten over een aantal dagen wat je uiteindelijk hebt weten te redden, dan kan ik kijken wat ik voor je mee kan nemen. zal ik doen! bedankt en u hoort hoe het gaat! Quote
Salamandertje Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Sander, ik zaai normaal gesproken niets voor mensen voor, omdat het me energie kost en daar heb ik niet veel van ivm de ziekte van lyme. Maar ik heb net potjes gevuld met aarde, dus daar kan ik er wel 2 van reserveren voor jou voor minnesota midget. Dus prima. Ik zou wel 2 edities van het blad stadstuinieren willen. Leuk! Laat in dat geval het voorzaaien maar zitten, ik wil je t niet lastig maken. Geen probleem! Quote Bzzzz...
Kibas Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Geplaatst: 13 april 2015 Te laat, ik heb al voor je voorgezaaid Gaat de ruil nog steeds door? Quote
Salamandertje Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Ja hoor dat sowieso! Dankje voor het zaaien. Quote Bzzzz...
Kibas Geplaatst: 20 april 2015 Auteur Geplaatst: 20 april 2015 @Berijl: de Mexican sour gherkin is goed opgekomen, ik heb 2 bekertjes met elk 3 plantjes voor je. Ik heb een 3e bekertje herzaaid. De chinese bieslook / knoflookbieslook is opgekomen, het zijn echter kleine sprietjes. Je hebt mogelijk al aanbod van iemand anders gekregen. Wil je nog steeds knoflookbieslook? @Salamander: de meloen minesota midget is opgekomen. Ik heb 2 bekertjes met elk 2 plantjes voor je. Je wilde er 2, dus je kunt het beste plantje over houden en de andere verwijderen. Ik kijk al uit naar de 2 tijdschriften Quote
Salamandertje Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Kijk eens aan dat is leuk! Ik heb nog een derde stadstuinieren gevonden. Die is van februari 2014, dus wel ouder dan een jaar.. Als je wilt neem ik die ook voor je mee. Quote Bzzzz...
Kibas Geplaatst: 20 april 2015 Auteur Geplaatst: 20 april 2015 febr 2014 wil nog prima. Als papier een paar jaar oud is, dan kan ik er niet meer zo goed tegen. Dus ja graag! Quote
Melissa1611 Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Het wordt heet de komende dagen. Een beetje schaduw zou de beschadigde plantjes nu goed doen. Als je schaduw weet te maken, kun je er ook een doorzichtige grote pot overheen kunnen zetten, dan verdampen ze minder vocht. Verder kun je niet veel meer doen dan je vingers kruisen de komende dagen. Laat maar weten over een aantal dagen wat je uiteindelijk hebt weten te redden, dan kan ik kijken wat ik voor je mee kan nemen. helaas is er niet veel meer van over!!ik heb nu nog cherrytomaatjes, kropsla ,rucola en pluksla . en radijzen. die er bijna uit kunnen met een weekje of 1.5/2. dus als u wat makkelijks te bieden heeft! graag! liefs Quote
Kibas Geplaatst: 20 april 2015 Auteur Geplaatst: 20 april 2015 Sla heb je zo te lezen nog genoeg. Je zou kunnen denken aan gele/witte bieten, rode bieten, andijvie, gele mini komkommer (de plant wordt niet zo groot, dus geschikt voor pot), een andere komkommer voor een warme plek, koolrabi, paprika, raapstelen, erbette (familie van de snijbiet, geteelt voor het blad, vaste plant), snijbiet als je een diepe bak hebt, suikerriet in een pot (bij vorst binnen zetten, stokjes te gebruiken voor barbecuen, verder niet zoveel eetwaarde, maar leuk om een keer gezien te hebben), dillezaad, kerriekruidzaad, goudsbloem (blaadjes in de thee, verder olie of tinctuur van te maken, sierwaarde). Laat maar weten waar je belangstelling voor hebt. Alles is teveel voor je balkon denk ik. Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Hallo Kibas, Als je nog voldoende over hebt zou ik graag opteren voor:Golden pearls* Besjes zijn eetbaar als ze oranje-geel zijn, ook geschikt voor compote Mais, groen* Jade Green, vroeger dan gewone mais -> geen kruisbestuiving met voedermais (is deze Mexican sour gherkin / muizenmeloen* klimmer, wilde minikomkommerSla# Parella red, kan tot -10 grC, ideaal voor nateelt, komt goed opTatsoi* Brassica Narinosa. Groeit ook in de winter (traag) door, in voorjaar kans op schieten. Natuurlijk wil ik minstens zoveel teruggeven. Ik heb alleen niet precies wat op jouw wensenlijst staat en ik weet dat je al heel veel hebt..Toch een poging: Ulluco: net zelf aangeschaft, als die aanslaat heb ik als het goed is over een paar jaar deze voor je (keep in kind!!)Bijzondere groentezaden die je nog niet hebt; tsja...ik heb een aantal historische bonen en peulen, schotse krulboerenkool. - zie mijn ruillijstje op post271100.html#p271100.- Yakon/appelwortel: heb ik niet de roodschillige, wel een stek van de bruin-schillige ... Bamboeplant die geschikt is om plantstokjes van te maken: heb ik, woekert en wordt heel groot. Kan ook alleen wat stokken meenemen als je geen plek voor een stek hebt.. dan even aangeven hoe dik je ze wilt. Rozemarijnplant(je) > mag majoraan ook? Tuintijdschrift; de tuin op tafel Laat maar horen of ik je ergens blij mee kan maken. Quote
Kibas Geplaatst: 21 april 2015 Auteur Geplaatst: 21 april 2015 Je hoeft niet evenveel terug te geven hoor.Ik geloof dat ik mijn wensenlijst eens op moet schonen, ik heb net een paar dagen geleden nog weer wat gekregen. Ik heb een bamboeplant gekregen en die staat ivm woekeren in een bak in de tuin. Later, als we een ander huis hebben, wil ik nog wel meer bamboe. Mocht je wortelstukken de grond uit halen en anders weg gooien, dan weet ik nog wel iemand die bamboe wil: mijn tuinhulpen (een stel) hebben een eigen stukje moestuin ergens gekregen. Ze zijn druk aan het opschonen van het stuk en denken pas volgend jaar echt aan de slag te kunnen, maar ze kweken op het balkon alvast dingen op, dus het zou op het balkon kunnen staan. Ze willen graag bamboe. Mocht je gaan snoeien, dan zijn bamboestokjes welkom, ik kan zowel groot als klein goed gebruiken, net wat het snoeiafval is. Je hoeft er niet apart voor te snoeien hoor. Leuk, Ulluco! Even een paar jaar geduld dus nog Rozemarijn krijg ik eentje van Jorieke, maar een tweede is welkom, dus graag. Koken gaat hem niet worden, ik moet een heel specifiek dieet hebben, dus ik denk dat ik niets aan het tijdschrift heb. Yakon bruinschillig heb ik zelf. Dus samengevat: rozemarijn en later ulluco voor mij, eventueel bamboestokjes en als je een stukje bamboe hebt wat je anders weggooit, dan zullen mijn tuinhulpen er blij mee zijn. Alle zaden heb ik nog wel voor je. Wat betreft de mais jade green: die had al voorgezaaid moeten zijn om gebruik te kunnen maken van de vroege oogst waardoor er geen kruisbestuiving met voedermais optreedt, waardoor je zaad voor volgend jaar kunt oogsten. Maar voor gewone consumptie kun je het natuurlijk alsnog zaaien. Quote
Cupcakeje Geplaatst: 21 april 2015 Geplaatst: 21 april 2015 Hey kibas wat een mooie lijst heb jij ! Ik zie er heel veel moois tussen staan.Zou ik het volgende mogen? gele mini komkommer ( 3x als het zou kunnen)komkommer met wit vruchtvlees ( 3x als het zou kunnen)muizen meloentje( 3x als het zou kunnen)paprika plantjes ( maakt niet uit welke kleur) doperwt Ik kan denk ik wel mijn rozemarijn voor je kan splitsen. Postzegels uit canada en volgens mij heb ik ook nog wat fimo klei Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.