Ga naar inhoud

Broccolo zaailingen (Bimi) buiten in kweekkasje laten?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb de broccolisoort Bimi gezaaid, ze zijn opgekomen. Ik heb ze vandaag buiten in een klein kweekkasje gedaan, maar begin van de avond weer binnen gehaald. Binnen is het te warm waar het licht is, en waar het koud is in huis, volgens mij te weinig licht. Kan ik ze gewoon buiten laten staan, ook s' nachts?

Geplaatst:

Ik heb mijn kweek bakjes buiten met bloemkool en rode kool op een beschut plaatje. Ik heb ze gezaaid en buiten gezet en ze zijn opgekomen. Dit om te voorkomen dat je van die lang kiemers krijgt.

Geplaatst:

Je kan de Bimi net als alle koolsoorten behandelen. Die kunnen wel tegen wat koude. Dan groeien ze mooi sterk op...

Zolang het niet vriest kan je die prima buiten zetten. Wel weer ff laten afharden na de warmere binnentijd. Anders laat je ze zo schrikken steeds...

Krijgen ze een groeistop van... duurt het weer een tijdje voor ze verder groeien...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...