Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wicking bed en plastic?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Geinspireerd door square foot gardening, de makkelijke moestuin en wat research wil ik mijn eigen wicking bed gaan maken. Voor de mensen die niet weten wat een wicking bed is. Even google! Korte beschrijving: Onder je vierkante moestuin komt een water reservoir en wanneer de grond opdroogt zal de grond water uit het reservoir opnemen. Zo zou je alleen tijdens de zomermaanden 1x per week hoeven water te geven. Ik heb heel wat tutorials gezien en ik weet hoe ik hem kan maken. Ik vraag me alleen af welke materialen zou ik echt niet moeten gebruiken vanwege plastic/chemicalien afscheiding.

 

Materialen die ik tot nu toe heb zijn:

Vijverfolie van de intratuin. (houdt het water binnen)

Drainagebuis van de hornbach (zorgt ervoor dat er genoeg ruimte voor water is) in mijn geval zorgt dit voor een reservoir voor 80 liter water

Witte Onderdoek van de hornback en laat water door (normaal voor bijvoorbeeld onder gras te leggen) (Nu om zand uit de drainagebuis te houden)

 

Ik vraag me ook af stel dat er toxic in me water komt vanwege plastice afscheiding zou dit ernstige gevolgen kunnen hebben? Wordt het uberhaupt door de groente opgenomen??? Het water wordt opgenomen door een laag grond. Blijft het daar niet achter? Kan je resten van chemicalien in je groente terug vinden? Zou je dit kunnen laten testen?

 

Groetjes,

 

Sven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kwam er gisteren achter dat de vijverfolie van pvc is gemaakt. Ik kan nergens vijverfolie vinden die food graded is. Ja, online vind ik het wel, maar ik wil het in de winkel kopen. Dat is helaas nog niet zo makkelijk. De bouwmarkten vallen in ieder geval al af.

 

Ik weet niet of de drainage buis van PVC is gemaakt. Dat lijkt me wel. Ik vraag me dan ook af stel alleen de drainage is van PVC zou dit zoveel checmicalien afstoten dat het in me groente terecht komt. Gaat me groente het uberhaupt opnemen? Zouden wormen een uitkomst zijn?

 

Iemand een idee waar ik food graded plastic kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...