Geplaatst: 1 maart 201511 j Van de week weer wat bollen en planten besteld, vandaag lekker aan de slag. Nu heb ik oa een paar clematis' gekocht waarvan 1 helemaal vol zat met bolletjes. Ik heb deze niet durven plantten, want ik weet niet of het eitjes zijn van larven..? Misschien ben ik wat overdreven voorzichtig, maar heb zoveel ongediertjes gehad vorig jaar dat ik extra voorzichtig ben en omdat het in de andere planten niet zat vond ik het verdacht.. Het zijn gele (beetje groenige) bolletjes en als je ze pakt en in knijpt ontploffen ze en komt er wat sap uit lopen. Uit de wortels kwam ook 1 witte larve gewandeld, dus vandaar dat ik mij extra zorgen maar. Deze was heel erg dun wat lang, qua lengte een made maar dan dunner. Er zaten ook wat felblauwe bolletjes in waar blauw sap uitkwam. De grond was heel erg nat en er zaten wat schimmelplekken zoals je op de foto kunt zien. Nogmaals misschien ben ik over-voorzichtig en zijn gewoon besjes van het eea, maargoed better safe than sorry!! Dus ik vraag me af wat te doen, plant terugbrengen of gewoon in de tuin zetten?
Geplaatst: 1 maart 201511 j Kunnen eitjes zijn, maar ook osmose die vaak door kwekers wordt toegevoegd of zelfs een soort groei-gel. Zo lang het de plant niet opvreet, zou ik zeggen "Niets aan de hand". In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Geplaatst: 2 maart 201511 j het zijn korrels osmocote o.i.d. langzaam vrijkomende kunstmest die op aanvraag door de potgrond leverancier of door de kweker zelf door de grond gemengd word
Geplaatst: 2 maart 201511 j Auteur Super bedankt voor jullie snelle reacties! Ik wist dit niet inderdaad, zat ook niet in de andere clematis! fijn om te horen dat het geen eitjes zijn, scheelt weer hoop gedoe. Nooit geweten dat dit bestond ook, wat een uitvinding Ik ga deze laatste dan ook maar in de tuin zetten, bedankt!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.