Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomatengroeizak


koenpoging

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

niet direct iets terug gevonden op dit forum over de tomaten groeizak die mijn vrouw me cadeau deed onlangs

Ik zou dit wel eens willen proberen, gaat me dit lukken? Heeft iemand ervaring hiermee? Anders kan ik het even goed vullen met wat bloempjes!

 

http://www.tuin-webshop.be/planten_opkweken/tomatengroeizak-upside-down.html

 

Groeten en dank voor de tips!

 

Een starter met de moestuin!

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het je in ieder geval niet adviseren. Juist omdat je 'omgekeerd water geeft' komt alles gelijk weer naar beneden, en dus over de plant. Dat "***** sponsje beneden houdt dat niet tegen. Houden de meeste tomaten niet van

 

Heeeel gedoseerd water geven dus in deze constructie. Dan gaat het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de feedback, inderdaad als ik het zo allemaal lees, geen eenvoudige opgave. Nu ik heb die dingen (2 gelukkig maar ) en kan maar evengoed even proberen.

Een zaak is dus duidelijk : geen zware tomaten en dus apero soorten. Ik ga voor de Santa - Mini Star, niet al te zwaar per vrucht als ik zo lees.

 

Benieuwd wat dit gaat geven deze zomer. Ik hou jullie op de hoogte, zou toch mooi zijn in mijne tuin een bende hangende tomaten rood is m'n vrouw haar lievelingskleur

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tomaat die erg laag blijft en normaal in een pot wordt geteeld, is volgens mij de enige enigszins geschikte tomaat voor deze groeizakken.

Een plant wil namelijk altijd naar het licht toe groeien. En groeit echt nooit naar beneden. Zoals op alle foto's van die zak Je krijgt dus al gauw een plant die een krul omhoog maakt, en door zijn vruchten wat zwaar wordt en dan knakt. Wie dit product toch bedacht heeft....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er vorig jaar puntpaprika's in gehad. De opbrengst was veel hoger dan die van een gelijke plant uit een gewone pot. Waarschijnlijk gewoon mazzel, maar dit jaar gaan er dus weer paprika's en pepers in.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt de betweter: hangtomaten bestaan niet. Het zijn struiktomaten die dermate zware trossen maken dat ze willen gaan hangen. Vaak hebben deze ook wat minder stevige stengels en takken. Dus ze willen wel omhoog, maar ze kunnen het niet. Wel geschikt voor groeizakken trouwens. Ik heb er ook wel eens een stamtomaat in gekweekt, en met touwtjes naar boven gebonden. Maar eigenlijk ben je dan het effect van de hangende plant direct kwijt.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...

Allez op hoop van zegen dat dit goed komt, maar ben me ervan bewust dat dit een lucky shot wordt mrgreen:

Vraagje die ik stel: hou ik de plant best laag tegen de stok en verhinder ik dat de plant naar omhoog groeit (in de veronderstelling van hopelijk latere vruchtdracht)

 

IMG074394651432838041.JPG

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later ...
Wie dit product toch bedacht heeft....?

Een slimmerik die weet dat er altijd mensen zijn die iets nieuws willen uitproberen en daar geld voor over hebben.

'Kassa' !

Als je maar genoeg van die rommel verkoopt, kun je er van leven

 

(heb er zelf helaas ook 1 gekocht )

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lagen 2 jaar geleden bij ons bij de Kruidvat afgeprijsd naar 1 euro. Veel mensen weten volgens mij niet zo goed wat ze met die dingen aan moeten. In het boek van Craig LeHoullier, "Epic Tomatoes" heeft ie het er ook over. In het kort samengevat; het werkt, is prima voor mensen die moeite hebben met bukken, maar het beste resultaat zal je er nooit mee bereiken.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Dag tkleppe: riskante ervaring maar heel blij met resultaat!!!!!

 

Opmerkingen : heel voorzichtig je jonge tomaten plant in de zak steken , anders breekt tak gemakkelijk af

Het vraagt wat meer aandacht bij water huishouding, droogt wat sneller dan in de volle grond

Aandacht aan de soort apero tomaten dat je plant , niet ze zwaar nemen ( ik heb santa F1 genomen)

 

Voor de rest, mooie opbrengst en leuk om naar te kijken

 

Ik doe het zeker opnieuw dit jaar!

 

Succes!

 

image86311457383578.jpgimage35551457383579.jpgimage19601457383577.jpg

Tegen dat ik op pensioen ga, zal het me hopelijk wel lukken! Nu wat knowhow opdoen en met mijn hoofd wat bonken tegen mijn tuinhuisje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...