Gast Geplaatst: 2 maart 2015 Geplaatst: 2 maart 2015 kan ik de plantjes van de passiebloem verspenen. Zo ja mag ik ze dan ook een stukje verder de aarde inzetten met de steel. Of kan dit niet met de passiebloem.groetjes jessica Quote
Ğřěěň Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Ik heb een soortgelijke vraag. Mijn passiebloem vorig jaar gezaaid, nu groeit het met 5cm per week mijn bamboo raamwerk uit. Vanwege de hechtranken en late tikdstip van het seizoen nog ergens verplanten? Of kan ik hem laten zitten zodat de top gaat hangen en opnieuw laten begeleiden over hetzelfde raamwerk? Quote
tielse flipje Geplaatst: 5 juni 2020 Geplaatst: 5 juni 2020 Dieper planten, verplanten, snoeien, stekken, alles kan. Passiflora caerula is niet kapot te krijgen. Horizontaal leiden geeft juist rijkere bloei. Quote
DennisUtrecht Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 De winterharde passiflora is inderdaad niet stuk te krijgen, maar als je een niet winterharde variant zaait, is die in ieder geval gevoelig voor teveel vocht bij de wortels, is mijn ervaring. Ik krijg ze in de kas de winter niet door, puur door te vochtige grond. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.