vosje16 Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 De laatste jaren -zeg zeker 3 - kommt bij mij de gezaaide witlof zeer slecht op. Ook dit jaar zijn van de ingezaaide rijen -4 stuks over een lengte van 3,5 meter maar ongeveer 10 planten tot wasdom gekomen. Het is hybridezaad van een goede firma waar ik al jaren bestel, witlof zonder dekgrond. Ik zorg voor voldoende vruchtwisseling en heb dit jaar zelfs pas aan het eind van Mei gezaait, omdat het zo lang koud bleef. Ik heb rivierklei in de tuin. Ben ook geen beginneling doe dit al 34 jaar en 20 jaar op dit stuk grond. Kan iemand mij zeggen waar dit door komt en wat ik anders moet doen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Hm 10 planten is inderdaad wel weinig. Als je niks anders doet dan de andere jaren dat je witlof teelt (dus ook bemesting etc) dan is de enige verklaring die mij op dit moment te binnen schiet het rare weer. Eerst een periode erg warm, daarna een koude periode en dan weer een warme periode. Dit hebben we ook vorig jaar gezien. Mogelijk heeft de droogte ook voor problemen gezorgd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Wat staat er naast de witlof? Vorig jaar kwam ik erachter dat bijvoorbeeld pastinaak en witlof het niet goed naast elkaar doen. Bron http://twitter.com/MergenMetz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts