Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Witlof


vosje16

Aanbevolen berichten

De laatste jaren -zeg zeker 3 - kommt bij mij de gezaaide witlof zeer slecht op. Ook dit jaar zijn van de ingezaaide rijen -4 stuks over een lengte van 3,5 meter maar ongeveer 10 planten tot wasdom gekomen. Het is hybridezaad van een goede firma waar ik al jaren bestel, witlof zonder dekgrond. Ik zorg voor voldoende vruchtwisseling en heb dit jaar zelfs pas aan het eind van Mei gezaait, omdat het zo lang koud bleef. Ik heb rivierklei in de tuin. Ben ook geen beginneling doe dit al 34 jaar en 20 jaar op dit stuk grond. Kan iemand mij zeggen waar dit door komt en wat ik anders moet doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm 10 planten is inderdaad wel weinig. Als je niks anders doet dan de andere jaren dat je witlof teelt (dus ook bemesting etc) dan is de enige verklaring die mij op dit moment te binnen schiet het rare weer. Eerst een periode erg warm, daarna een koude periode en dan weer een warme periode. Dit hebben we ook vorig jaar gezien. Mogelijk heeft de droogte ook voor problemen gezorgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...