zaadjes Geplaatst: 12 mei 2011 Share Geplaatst: 12 mei 2011 Mijn pompoenplant staat nu al ongeveer anderhalve week in de volle grond. Hij groeide goed, mooi groot eerste echte blad. Het 2e blad ziet er helaas zo uit: Hij lijkt verkreukeld en is geel/donkergroen achtig. Weet iemand wat de oorzaak hiervan kan zijn? Misschien gewoon een foutje in de groei? Ook is het 3e blad dat nog gevormd moet worden al bruin aan het puntje Iemand? Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!--- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 12 mei 2011 Share Geplaatst: 12 mei 2011 Lijkt mij ook een niet afgeharde ook nog vrij jonge plant, zelf zet ik nu nog tunneltje over de pompoen die de vollegrond ingaantot ze sterk genoeg zijn enaangeslagen en de groei er in komt.Heb je hem afgehard ? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zaadjes Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 12 mei 2011 Ik heb hem afgehard ja, heb ook de eerste week vliesdoek over de plant heen gelegd. Na wat gezocht te hebben lijkt het best wel op het komkommer mozaïek virus, zou dit misschien kunnen? Aangezien dit virus al in het zaad kan zitten. Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!--- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zaadjes Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 12 mei 2011 Dit is de beschrijving van het virus: the first symptom of cucumber mosaic is a clearing of veins, followed by development of mosaic patterns or mottling consisting of irregularly shaped, dark green areas alternating with light green or yellow areas. Leaves on some species and cultivars are drastically reduced in size and growth is often retarded. Malformations of the fruit can also occur. Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!--- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
euhm Geplaatst: 12 mei 2011 Share Geplaatst: 12 mei 2011 Als je die beschrijving leest kan het best zijn. Maar als het virus er al vanaf het zaad inzat, dan lijkt mij het toch logisch dat de eerste bladeren ook verkleurd zijn. Gewoon nog even afwachten en eventueel met een andere plant vergelijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zaadjes Geplaatst: 12 mei 2011 Auteur Share Geplaatst: 12 mei 2011 Ik heb nog een andere plant staan voor als er iets met deze zou gebeuren Maar die plant is gewoon normaal zoals hij hoort. En die heeft even lang buiten gestaan enz. Quote ---Zaadjes zijn mijn maatjes!--- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 12 mei 2011 Share Geplaatst: 12 mei 2011 volgens mij komt het wel goed met deze en is het de klap van in vollegrond zetten, duurt eventjes maar als hij goed aanslaat gaat hij als een speer straks. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.