benonderkoffer Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 moeten alle deelnemers nu voor elke opname en onderhoud daar naar toe rijden? dat lijkt me toch ook een hele opgave helemaal als je in het uiterste noorden of westen woont. Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten.
geertlaurent Geplaatst: 26 maart 2015 Auteur Geplaatst: 26 maart 2015 Nee hoor, de andere opnames gebeuren bij de tuinders zelf. Het was enkel voor de 'keuring' van het plan en de 'opleiding bij Horta' dat we ter plaatste moesten gaan. Vanaf nu is het dus aan de filmcrew om de verre verplaatsingen te doen. Voor mij was dat de eerste keer 2,5 uur rijden van bij me thuis naar de opnames (heen en daarna nog is 2,5 uur terug). Gelukkig gebeuren de opnames hier, anders zouden er weinig tuinfragmenten zijn natuurlijk. Quote
benonderkoffer Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Gelukkig maar, ander is het niet te doen Quote Groeten Ben Onderkoffer,Wie zaait zal oogsten.
Jorieke123 Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Lijkt me een leuk programma, al was deze voorstelronde nog niet echt spannend Ik wil planten zien! Maar jouw plan was stukken mooier hoor. Maak je nog wel ergens even goed reclame voor het forum? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geertlaurent Geplaatst: 26 maart 2015 Auteur Geplaatst: 26 maart 2015 Planten zullen er in de volgende afleveringen zeker inkomen hoor, hier bij mij beginnen de opnames op 1 april. Niet dat er nu al iets in de tuin staat maar daar gaan we op dat moment aan beginnen hé. Ik kan het promoten van het forum uiteraard proberen maar er bestaat zo'n 95% kans dat de regie dat knipt. Had bij het voorstellen van het plan het al gehad over Tuinhier, de vereniging waar ik bestuurslid van ben, en ook over zadenruilen... maar dat is er uiteindelijk niet door geraakt. Begrijpelijk want niet alles kan uitgezonden worden. Dus reclame voor niet sponsors wordt moeilijk maar ik hoop dat mensen die op Moestuin Masters googlen via die weg hier weer terecht komen. Moest ik het voor elkaar krijgen een eigen boek, zadenlijn, tv programma te krijgen dan komt er met absolute zekerheid een vermelding hoor Quote
geertlaurent Geplaatst: 30 maart 2015 Auteur Geplaatst: 30 maart 2015 Nu woensdag (overmorgen dus) komen ze hier de opstart van de tuin filmen. Iemand nog suggesties, tips of wat dan ook Quote
Waaslander Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Ga ik zeker volgen . Want mijn nieuwsgierigheid is zeker gewekt en ook hoe je het invult moestuin op m² principe . Ben er zelf ook naar aan het overstappen van het meer traditionele naar dit principe. Ik vermoed dat meer oogst op minder m² door betere gewas opvolging tijdens het jaar want stuk tuin voor de groenten die ik tot nog kweekte is toch een stuk vermindert met een serre van 18 m² (waar planten in komen die ik ervoor niet kweekte).Door de m² te beperken minder onkruid wieden wel wat meer verplanten maar toch aangenamer dan steeds onkruid wieden zeker tussen kiemplantjes ? En toch wat plaats maken voor het eerst van nuttige bloemen voor insecten in de moestuin. Quote
Jane Doe Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Natuurlijk dat je tuin top uit ziet en je alles onder controle hebt, klaar voor het seizoen.Misschien een leuk zitje met decoratie, met wat te drinken op tafel? Quote
geertlaurent Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Geplaatst: 31 maart 2015 Als zitje ga ik normaal deze avond een bank in elkaar knutselen van oude paletten. Ziet er hopelijk ongeveer zo uit Is wat handiger dan op de rand (dikte 3 cm) van de koude bak te gaan zitten. Quote
Waaslander Geplaatst: 31 maart 2015 Geplaatst: 31 maart 2015 Als zitje ga ik normaal deze avond een bank in elkaar knutselen van oude paletten. Ziet er hopelijk ongeveer zo uit Is wat handiger dan op de rand (dikte 3 cm) van de koude bak te gaan zitten. Naar de concurrentie gekeken? Ja Bartel deze ook zien maken in Groenland dit weekend Quote
geertlaurent Geplaatst: 31 maart 2015 Auteur Geplaatst: 31 maart 2015 Ah verdorie , die staat nog op mijn digibox om dit weekend te kijken. Nuja maakt niet uit, ik heb hem toch nodig om op te zitten dus die komt er hoe dan ook. Zal er wel iets op verzinnen dat die nog beter wordt Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 april 2015 Auteur Geplaatst: 3 april 2015 http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15090N0013XTIF/moestuin-masters--het-starterspakket Nieuwe aflevering staat online Deze keer gaat het over het starterspakket dat de kandidaten meekregen. Quote
Jane Doe Geplaatst: 3 april 2015 Geplaatst: 3 april 2015 Die ga ik later kijken, als trouwe fan jouw bewonderen Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 april 2015 Auteur Geplaatst: 10 april 2015 Neen, zijn ze nog aan het monteren denk ik. Vermoedelijk vanaf volgende week wel weer een nieuwe. Quote
geertlaurent Geplaatst: 13 april 2015 Auteur Geplaatst: 13 april 2015 (aangepast) Zoals beloofd, vanaf deze week zijn de nieuwe uitzendingen op tv (en dus ook online) te kekijken: http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15103N0037XTIF/moestuin-masters-1 http://www.dobbit.be/nl/nieuwsdetail/50240471/V15103N0039XTIF/moestuin-masters-2 In de tweede link is de hoofdrol (halfweg de aflevering) voor men zoontje en mezelf weggelegd. Dit zijn beelden van bij de prille opstart van de tuin wees dus niet verbaasd dat er weinig instaat dat was ook het concept van de aflevering. Hierna komen er afleveringen met bloemen, vruchten en groenten in de hoofdrol. Veel Kijk plezier en hopelijk doe ik het ook nu weer goed 14 april 2015 aangepast door Gast Quote
Jane Doe Geplaatst: 13 april 2015 Geplaatst: 13 april 2015 Prachtig om te zien, hoe jullie zoontje helpt. Leuk dat hij een eigen kruiwagen gekregen heeft, heel attent. Succes met jullie moestuin en kijk uit naar de volgende aflevering. Quote
geertlaurent Geplaatst: 17 april 2015 Auteur Geplaatst: 17 april 2015 Dank je wel Jane Doe, de nieuwe komen ze op 29/04 of 06/05 inblikken, van zodra die online staan zet ik ze hier weer keurig neer. Alle ideeën en tips blijven welkom uiteraard. Quote
Jane Doe Geplaatst: 17 april 2015 Geplaatst: 17 april 2015 Misschien wat leuker "aankleden", een zitje met wat potten kruiden en eetbare bloemen. Een zandbak met "speelplaatsje" voor kinderen? Denk dat gezelligheid en kindvriendelijkheid leuk kan overkomen voor de kijkers? Ik mag dat tenminste ook graag zien Quote
geertlaurent Geplaatst: 18 april 2015 Auteur Geplaatst: 18 april 2015 Die plannen zijn al vrij concreet Jane Die, de uitwerking is ook al voor de helft klaar (zie bijvoorbeeld in 'wat heb je vandaag gedaan in de tuin' ) Maar ik ga nog niet te veel verklappen anders is er niks meer aan in de afleveringen Quote
Jane Doe Geplaatst: 18 april 2015 Geplaatst: 18 april 2015 Nee niet verklappen! Ben heel benieuwd, als echte fan kijk ik er naar uit. En zo zijn er vast meer, fanclub oprichten een idee? Quote
mijke Geplaatst: 18 april 2015 Geplaatst: 18 april 2015 Goh ik zag dit topic al een poosje staan en inmiddels heb ik ook de eerste aflevering gekeken; wat onwijs leuk zeg! Echt een interessant programma, leuk dat het gewoon echte tuintjes met echte plannen zijn, ipv toegewezen tuintjes met toegewezen zaden enzo. En wat leuk geert om jou zo te zien! En grappig om die palmkool te zien waar ik van jou ook zaadjes heb gehad De jury ziet er tenminste ook uit alsof ze tonnen ervaring hebben met moestuinieren, in tegenstelling tot bij van Hollandse Bodem. Hoewel ze palmkool dan weer niet kenden Denk wel dat ze wat ouderwets in hun methodes zijn en wellicht wat extra overtuiging nodig zouden hebben bij modernere tuiniervarianten Maar erg leuk, ik ga vanavond met vriendlief gelijk een inhaalslag maken denk ik! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Waaslander Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 Dank je wel Jane Doe, de nieuwe komen ze op 29/04 of 06/05 inblikken, van zodra die online staan zet ik ze hier weer keurig neer. Alle ideeën en tips blijven welkom uiteraard. Wel een zeer interessant programma maar een ramp van zender om iets te volgen . Andere programma's vb om met de tuin te blijven "groenland " kunt je digicorder van telenet instellen om serie op te nemen hier dus niet en logica in namen van de afleveringen de laatste 2 afleveringen 1 en 2 leken me eerder 1 aflevering die men in 2 had gesplitst en zou het logischer gevonden hebben dat ze 3 en 4 genoemd werden ? Bij instellen voor opname en starten voor te kijken had ik dus twijfels door die 1 en 2 . Als je hier blijft melden wanneer er een nieuwe aflevering is blijf ik het zeker volgen , anders vrees ik er voor want volgende nieuwe aflevering zal maar een stuk na 06/05 zijn vermoed ik en tv gids enkele weken aflopen of er een nieuwe uitzending is zie ik me nog niet te doen. Nu weten we natuurlijk wel de datum wanneer er gaat gefilmd worden scheelt al enkele weken voor tv gids te doorzoeken . Quote
loes Geplaatst: 20 april 2015 Geplaatst: 20 april 2015 gewoon online kijken lost het hele probleem op maar idd graag een berichtje hier anders vergeet ik ook om te kijken. verder zeker een leuk programma. stukken beter dan de nederlandse moestuinprogramma's. Quote
geertlaurent Geplaatst: 20 april 2015 Auteur Geplaatst: 20 april 2015 Ze hebben een raar systeem ja... ze nummeren inderdaad niet door dus niet 1, 2, 3, 4, 5, ... maar iedere maand een loop waarbij er telkens 1 nieuwe aflevering is, deze kappen ze in stukken en die stukken nummeren ze 1, 2 , ... Wat verwarrend is ik weet het maar eens je het systeem doorhebt is het wel logisch. Gewoon telkens midden van de maand is kijken of de nieuwe loop begonnen is maar ik hou jullie de hoogte hoor no worries Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.