Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuin Masters (Dobbit TV)


geertlaurent

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...

Nu stottert hij niet meer

 

Leuk hoor! Die larve kende ik wel, maar wist niet dat het van een zweefvlieg was en dat ze bladluizen eten. Zuinig op zijn dus.

Dat van die dunne punt aan einde van courgette wist ik ook niet. Dacht dat ik iets niet goed deed. Bij de komkommer heb ik dat ook wel eens.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Aflevering 13 - In deze voorlaatste aflevering zien we de Moestuin Masters voor een laatste keer aan de slag in de tuin.

In mijn stukje (midden) toon ik de Parijse wortelen uit het begin van de reeks en de Aziatische groenten (ik krijg ook wat hulp van mijn zoontje).

 

https://www.youtube.com/watch?v=38ee6ot3N-4

 

moestuinmasters-afl13_zpsuyiyqlkt.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Veel succes voor straks. Dus uitslag word bepaald door de raadgevers?

Juist gisteren de aflevering die achter zat bekeken en had me afgevraagt wanneer finale zou zijn .

En door wie de uitslag zou bepaald worden . Want ik heb soms de indruk gehad dat commentaar van de raadgevers meer over het gebruik van het materiaal dan over het tuinieren zelf was .

Als vb.

Bij gleufje maken met achterkant van hun hark dat dit ook gaat met voorkant . Maar anderzijds in zelfde aflevering (12) word volgens mij de prei veel te hoog geplant ,ja raadgevers zijn er niet bij dus waarom ze zo hoog geplant worden ? Zou enkele cm wit kunnen schillen op het einde van het seizoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 raadgevers zijn inderdaad van de materialen firma (Pollet van de gereedschappen en de andere van Edialux of dcm), de andere 2, wat oudere, zijn wel echte tuinders waarvan 1'tje zelf bekende tuinboeken op de markt heeft gebracht. Wel jammer dat Angelo Dorny niet in de tuin geweest is als raadgever. Ik veronderstel idd dat de raadgevers bepalen ja, dat samen met de kijkers die destijds konden stemmen voor het beste moestuinplan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Guy en Roger bedoel je de oudere? Zijn zij die de opmerking maken in aflevering 12 ? Ik twijfel zeker ook niet aan hun kennis . Ik vind het ook wat speitg dan in aflevering 12 er word bij 3 personen gefilmd waar op 1 plaats 2 raadgevers zijn .Zou toch misschien interessanter geweest zijn dat ze hun meer verdeelt hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

 

Toch een vraagje, ik zie dat er nogal veel houtresten in uw compost zitten, heeft dat niet teveel stikstof nodig om te vergaan in de bodem?

De compost die ik van de gemeente kan krijgen heeft dat ook en feitelijk zouden we die moeten zeven en die houtresten verder composteren.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...