Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Asperge plant in de grond poten, hoe diep?


Gast

Aanbevolen berichten

ik vraag me af hoe diep ik de plant moet poten in de grond. Nu las ik iets over ruggen op Internet.

Ik heb de groene asperge plant besteld. Asparagus officinalis 'Gijnlim B' asperge Zit hier nog verschil in.

groetjes Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig vorige week de groene asperges uitgeplant op hun eindbestemming nadat ik ze vorig jaar gezaaid had.

Ze hadden al asperge puntjes gevormd dus die heb ik gelijk met het aardoppervlak gehouden. je hoeft ze dus niet heel diep te planten.

De bergen maken is alleen van toepassing op witte asperges.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi freya

bedankt voor antwoord hier kan ik al heel wat mee. Nu nog wachten op de bestelde planten waar de groene asperge tussen zit.

Als ik de plant heb gepoot zal ik er een foto van maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/het-uitplanten-van-aspergeplanten-gezaaid-of-gekocht/

 

Hier staat een aardig stukje over het telen van asperges. Ik verwacht mijn planten elk moment ( Backlim twee jaar oude planten)

 

Volgens de verkoper zouden er nog instructies bij de plantjes zitten. Wel heb ik gelezen dat een worteldiepte van 80 cm aangehouden wordt, dus tot op die diepte zou de grond goed behandeld moeten zijn. Wij gaan 20 cm klei goed losmaken met compost, en een verhoogde bak van 60 cm daar bovenop zetten, en deze vullen met een mengsel van potgrond, zand, en compost, tenzij er ineens in de beschrijving een compleet ander verhaal qua beste grond staat.

 

Ook staat er voor het ras Backlim ( groen) als plantdiepte 18 a 20 cm. Ik ga er eigenlijk vanuit dat dit voor jouw soort ook geldt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...