nick86 Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Ik vroeg mij af of ik al aan de knoppen van de fruitboom kan zien of er fruit aan komt. Kun je verschil zien tussen knoppen voor blaadjes en knoppen van de vrucht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 zeker, bladknoppen liggen en gaan nu nog niet open, bloemknoppen staan en gaan nu aan de gang Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Idem aan wat Rob0 zegt, de bloemknoppen zouden nu duidelijk dikker moeten zijn. Even een afbeelding gegoogle om het wat te verduidelijken: Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2015 Bedankt voor het duidelijke antwoord! Ik ga morgen gelijk ff kijken bij de bomen;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gemma Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Maar niet alle bloesem wordt vrucht..dat is zo jammer.Als er niet bestoven wordt dan wordt het niks. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2015 Ja, idd dat wist ik. Vorig jaar de perzikboom geplant en van de circa 50 bloemen is 1 vrucht overgebleven maar mijn peer en appel hebben nog geen vruchten gedragen en ook geen bloemen. Dus ben benieuwd of er dit jaar wat komt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bee Geplaatst: 24 maart 2015 Share Geplaatst: 24 maart 2015 Doordat perziken zo vroeg bloeien is het vaak aangewezen wat te helpen bij het bestuiven dmv een penseel over alle open bloemen te strijken en dat een paar keer te herhalen... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 24 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 24 maart 2015 Bedankt voor de tip! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 25 maart 2015 Share Geplaatst: 25 maart 2015 interessant: temperatuur en rijpheid van het stuifmeel is erg belangrijklees dit artikel maar eens (pag 11, engels) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 25 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 25 maart 2015 Ik zal het even doorlezen bedankt! Ik heb nog even gekeken bij de boompjes. De perzik zie ik duidelijk verschil tussen de knoppen. Hier zitten veel bloemknoppen in: Echter de appel lijkt alleen blaadjes te hebben. Wat zien jullie aan deze takjes? Ook mijn perenboom heeft 1 grote knop aan het eind van de plant, maar aan de takjes alleen blaadjes denk ik. Wat zeggen jullie? Excuus voor de gedraaide plaatjes. Dit kan ik wel veranderen, maar dat kost behoorlijk wat tijd en deze had ik even niet vandaar;) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
nick86 Geplaatst: 27 maart 2015 Auteur Share Geplaatst: 27 maart 2015 Iemand een idee? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.