Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bio-zadenenveloppe : NIEUWE RONDE


Aanbevolen berichten

  • 1 maand later ...

Ik weet niet of je de envelop naar het buitenland moet willen verzenden. Dan is hij mogelijk soms erg lang onderweg of komt helemaal niet aan.

Ik woon zelf in Duitsland maar heb een postadres in Nederland.

Regio is denk ik niet zo belangrijk, voor een klein bedrag kan de envelop met de post mee dus het loont niet snel om de envelop bij elkaar af te willen halen.

 

Heb je zelf al een leuke zaadverzameling om mee te beginnen?

 

Twee keer rond laten gaan lijkt me niet zo handig (wordt wel kostbaar dan).

 

Ik weet niet hoe andere zadenevenlopen/dozen ooit zijn opgestart, misschien kun je daar je licht eens bij opsteken?

 

Nou ja dat zijn zo'n beetje mijn ideeën erover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal starten met het versturen van de enveloppe. (Heb een 20-tal verschillende soorten zaden, dus dit lijkt me al een goed begin?)

 

Ik ga nu naar iedereen die interesse getoond heeft in dit topic een pb sturen dat we van start gaan.

Dan kunnen ze al dan niet opgeven of ze nog meedoen en hun adres doorgeven. Ik maak dan een lijstje op welke volgorde we zullen doen.

 

Het lijkt me het handigst dat we de enveloppe zelf maar max. 3 dagen houden en dan versturen?

Mocht het iets langer duren door een onverwacht voorval kunnen we dit best melden in dit topic.

 

Op de zakjes (die goed sluiten) de soort vermelden en zeker het oogstjaar of het jaar waarop de zaden 'vervallen'.

(Edit) Kunnen jullie ook vermelden of het om 'officiële' biozaden gaat of om zaden die zelf gekweekt zijn zonder pesticiden of kunstmest.

 

Ik heb een paar zakjes waarvan in de datum niet heb en dus niet meer weet of deze nog goed kiemkrachtig zijn maar ik ga dit duidelijk vermelden zodat er geen vergissingen gebeuren.

 

Als er nog vragen of opmerkingen zijn, let me know!

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed gelezen heb kost een pakketje versturen 5 euro binnen BE, 8,70 euro voor NL (via Bpost). En via Kiala 4,50 euro binnen BE en 7,50 naar NL.

Een envelop versturen 0,77-1,54 euro voor BE, 1,20-3,60 euro naar NL.

 

Ik heb 2 weken geleden zaden in een enveloppe aangekregen van Duitsland en dat ging perfect.

 

Welke manier van verzenden verkiezen jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooh jij zit in België, dat had ik even niet in de gaten!

Als de envelop over de grens moet, wordt al duurder... En niet eerlijk voor degene die over de grens moet versturen, die betaalt dan meer dan degene die binnen hetzelfde land moet versturen.

Het lijkt mij dan ook het handigste om de envelop in 1 land rond te laten gaan.

 

Heb je nu aanmeldingen uit zowel België als Nederland gekregen?

 

Binnen Nederland kun je een buspakje versturen (dus een dikke envelop die door de brievenbus past) voor 3,50 en dan heb je een track & trace code. Dat laatste is wel handig want dan kun je tenminste zien waar de envelop blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn mensen bij in dit topic van BE en van NL.

Voorlopig nog maar 2 reacties op de PM waaronder jij.

 

Ikzelf zou het niet erg vinden om naar NL te sturen. Misschien even afwachten of er mensen zijn die er ook geen probleem mee hebben en dan kunnen zij eventueel het pakketje over de grens sturen? Of misschien zijn er deelnemers die geregeld over de grens komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Dit is de volgorde die ik voorstel.

Ik heb geprobeerd om een 'rondje' te maken dus mochten er mensen zijn die vaak bij elkaar in de buurt komen dan kunnen ze eventueel de envelop tot bij de andere deelnemer brengen.

 

1.Mari

2.Cherna

3.Simke

4.Maupyonride

5.Saar1987

6.J homan

7.Timvk2000

8.Biofee

9.Berijl

10.Jenneke

11.Jill

 

Als jullie hiermee akkoord gaan zou ik graag de envelop willen starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...