Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Snijbonen kweken


Aanbevolen berichten

Goedemiddag

 

Ik zou heel graag snijbonen willen zaaien.

Nu ben ik rond gaan neuzen op internet, maar ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb alleen tegels in de tuin, en niet héel veel ruimte.

 

Hoe zou ik nu het beste snijbonen kunnen kweken?

Een wigwam constructie? In een mega bak?

 

Hopelijk kunnen jullie mij een goed advies geven.

Alvast bedankt

 

Mocht dit al ergens staan op het forum, mijn excuus, dan heb ik eroverheen gekeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hangen vast aan de emmer, met zo'n stripbandje. Ik heb de foto vanop internet dus ik heb geen idee hoe het zit in praktijk.

 

Eerlijk gezegd spreekt Jenneke haar idee mij ook wel aan, ik heb net even op haar moestuin seizoen gekeken en daar de vernoemde manier mogen aanschouwen

Ik denk dat deze manier het makkelijkste én mooiste gaat zijn, alsof je een groene piramide hebt in een pot.

 

Jenneke; ik vraag me enkel nog af hoeveel plantjes je rond 1 stok zet, ik zie 6 stokken. Zijn 8 plantjes per stok dan niet teveel? Ik vroeg me ook af of je voeding bijgeeft, of duurt de groei tot oogst niet lang genoeg voor extra voeding? Ik zag de snijbonen steeds bij mijn vader toen ik klein was en heb er enkel van geoogst (en tussen gelopen, shhht) dus van onderhoud en opkweek weet ik nog niet zoveel.

 

Mijn snijbonen aan touw vorig jaar zijn gesneuveld door mijn zoontje, die vond het fenomenaal om ermee te spelen, dus ik had niets

 

Mijn excuses voor alle vragen, ook aan jou Radijsje, dit is jouw topic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even gezocht , maar ik blijk alleen een foto te hebben van toen ik ze net gezaaid had. Er is dus nog niets te zien. In de voorste mand zaten tuinbonen en in de achterste de snijbonen. Links achter zie je de wasmand met suikermais (gaat ook heel goed).

20qklrc.jpg

 

Ik vond ook nog een foto met een klein deel van de bonenoogst

qwzs4o.jpg

 

 

Als ik het me goed herinner had ik er 4 per stok gezet. Ik heb niet bemest, want bonen kunnen daar niet zo goed tegen. Ik had alleen een beetje compost door de potgrond gemengd omdat ik 1/3 van de mand gevuld had met al eerder gebruikte potgrond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk!

Vrees alleen dat de action die wasmanden niet meer heeft. Vaak tijdelijk.

Dan iets van een speciekuip oid. Al wil ik liever een groene, nu ik die van jou heb gezien

 

Hoe lang zijn de bamboestokken trouwens?

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gewoon pech had en dat ze even uitverkocht waren. Een week of 3 geleden stonden ze hier ook nog volop bij de Action. Ik had eigenlijk het idee dat ze ze vast in het assortiment hebben. Ik heb er de afgelopen 3 jaar regelmatig 1 of 2 gekocht en gebruik ze voor van alles, ja zelfs voor de was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk!

Vrees alleen dat de action die wasmanden niet meer heeft. Vaak tijdelijk.

Dan iets van een speciekuip oid. Al wil ik liever een groene, nu ik die van jou heb gezien

 

Hoe lang zijn de bamboestokken trouwens?

 

Stokken gebruiken van minimaal 2 meter

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk!

Vrees alleen dat de action die wasmanden niet meer heeft. Vaak tijdelijk.

Dan iets van een speciekuip oid. Al wil ik liever een groene, nu ik die van jou heb gezien

 

Hoe lang zijn de bamboestokken trouwens?

 

hier stonden ze vanmiddag nog wel bij de action. hopelijk heb je geluk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk!

Vrees alleen dat de action die wasmanden niet meer heeft. Vaak tijdelijk.

Dan iets van een speciekuip oid. Al wil ik liever een groene, nu ik die van jou heb gezien

 

Hoe lang zijn de bamboestokken trouwens?

 

Stokken gebruiken van minimaal 2 meter

 

De stokken in de wasmand zijn geen 2m toch

En is ook gewoon goed gegaan..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg leuk!

Vrees alleen dat de action die wasmanden niet meer heeft. Vaak tijdelijk.

Dan iets van een speciekuip oid. Al wil ik liever een groene, nu ik die van jou heb gezien

 

Hoe lang zijn de bamboestokken trouwens?

 

hier stonden ze vanmiddag nog wel bij de action. hopelijk heb je geluk

 

Misschien niet gezien omdat ik er niet op heb gelet

Ik ga morgen gelijk kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...