Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jorieke dan zou jij misschien zoals de chinezen moeten doen en de eieren in de as bewaren. Schijn je ze maanden te kunnen bewaren. Had ik ook ergens gelezen. Zal kijken of ik het nog kan vinden.

Geplaatst:
Chinezen en eieren... Heb op onze (werk)vakantie meerdere standjes gezien op straat, waar ze eieren uit een soort grote pot met zwart vocht halen, en ze dan uit het knuisje opeten....

De doorloopsnelheid van eieren is hier nogal hoog. Ik hoef ze in ei-vorm niet te bewaren.

He dat heb ik ook een keer gezien...van dat zwarte ei...is een lekkernij in china....er was ook zoiets als een "duizendjarig ei" Was dat nou nog goed na duizend jaar??? ik weet t niet meer.

Ik bewaar eieren altijd in de koelkast...zit ook zo'n eierding in de koelkastdeur....waarom zou dat niet mogen dan?? blijven ze langer houdbaar toch?

Ik ga dat inderdaad eens uitproberen: een ontdooid ei koken voor eier-salade te maken....wordt vervolgd

edit...heb t gevonden : http://nl.wikipedia.org/wiki/Duizendjarig_ei

duizendjarig-ei14421327521198.jpg

zie ook http://www.aziatische-ingredienten.nl/tag/1000-jarig-ei/

Tip: beter om bij het pellen niet aan de eieren te ruiken, de ammoniaklucht zou de eetlust kunnen bederven. Die ammoniak geur is waarschijnlijk ook de oorzaak van de mythe dat deze eieren worden ingelegd in de urine van paarden.

Geplaatst:

Ik heb daar ergens een receptje voor dat een oudtante van mijn man altijd gebruikt. Is eenvoudig te maken en lekker. Je hebt er 95°alcohol voor nodig, gecondenseerde melk en eierdooiers. Ik zal eens zoeken waar ik dat gelegd heb (of het haar nog eens vragen als ik haar zie).

Geplaatst:

Dan wacht ik ff af...ik heb nog 80 proc. alcohol staan (restant van de pruimenlikeur) ; kan ik die mooi voor gebruiken...die paar procenten zullen t wel niet maken hoop ik.

Geplaatst:

Ik heb ook een recept, van mijn oma, die is al overleden maar die maakte heerlijke advocaat

15 eieren

bijna 1 liter (inmaak)brandewijn

1 pond suiker

2 zakjes vanillesuiker

Eieren door een zeef roeren in een melkkoker, water in een bredere pan aan de kook brengen, de melkkoker erin zetten, suikers en brandewijn toevoegen en met een houten lepel rechtsom blijven roeren tot het schuim wat is opgekomen weg is getrokken. Dan de melkkoker in een bak met koud water zetten (zet deze klaar voor je begint met 'koken' en roer het als het afgekoeld is eventueel door een zeef (als je niet van klontjes houd).

Wij vonden het altijd een traktatie als we het kregen met verjaardagen en kerst. Inmaak staat tussen haakjes omdat beide kunnen maar de inmaak versie is zachter van smaak.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Geedee, hele eieren gebruikte mijn oma altijd. En dat zeven van de eieren was om die sliertjes eruit te halen.

Jorieke, misschien handig als je mini koeien krijgt?

Die melkkoker heb ik ook nog van mijn oma. Zijn toch wel handige dingen soms, vooral als ze ook nog een schenktuit hebben. Kan je veel chocolademelk ineens mee maken

Geplaatst:

melk koker nog nooit van gehoord maar vind advocaat wel lekker. moet het ook eens proberen. en welke eieren gebruik je? Heb verschillende soorten kippen. een chabo eitje lijk mij niet genoeg hahaha.

Geplaatst:

Ik heb zo'n magnetronschaaltje gekregen met deksel....bordje is verdeeld in 4 hartjes....leek me wel geinig...hartjes ei als ontbijt.....moet 1,2 minuut op 700 wat

DUS NIET!!!! EI ONTPLOFT. ..DEKSEL ERAF GEPLOFT.....

.......HELE MAGNETRON ONDER HET EI

....kan ik beter in de klaagbaak zetten dit )

Geplaatst:

Ja miskoop van de maand Dat ding is er speciaal voor gemaakt:

img_071496251327936494.JPG

Ik heb geen foto gemaakt van mijn magnetron....jammer eigenlijk...en de eitjes zagen er echt niet zo uit als op de foto...zeker ge foto shopt

Geplaatst:
durf t bijna niet te vragen maar had je uhm wel de dooier doorgeprikt?

Blij dat je het vraagt !!

Ja echt iets voor mij....snelle henkie....

ding uit doos...eieren erin...

tijdentabel gecheckt en hopla!!!!...

adhv jouw berichtje de doos weer gepakt... staat een 5 stappenplan op (pfffff om een ei te koken )

Stap 3 Mit eine Nadel mehrmals eidotter einstechen.....

Mijn excuses aan alle chinese plastic dingen en vloeken die ik die richting gestuurd heb....het ding krijgt een herkansing.....wordt vervolgd....

Heb in ieder geval weer eens dubbel gelegen van het lachen om mn eigen stupidity

Geplaatst:

Geedee ik moet er erg om

Ik heb ook van die bakkies, losse met een dekseltje.

Heel soms gebruik ik ze, voor als ik plots visite krijg.

Om een eiersalade voor op toast te maken.

Snel klaar, snel koud en dan met een beetje mayo mixen.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Even dit topic weer omhoog halen voor de mensen met kipjes.

Gelezen op de site van Landleven: Eiertaartjes met spek en doperwten.

Eiertaartjes met spek en doperwten

Voor 12 stuks

Ingrediënten:

12 plakjes bladerdeeg

4 plakjes gerookt ontbijtspek

4 eieren

200 ml slagroom

zout en peper

300 g doperwtjes

1 el Parmezaanse kaas of pecorino

Verder:

muffinplaat met 12 holletjes

bakpapier

Bereidingswijze:

Knip uit het bakpapier vierkantjes die een stukje groter zijn dan de muffinvormpjes. Vet de muffinvorm een beetje in en bedek de holletjes met het bakpapier. Snijd uit de bladerdeeg rondjes met een doorsnede van ongeveer 11 centimeter, gebruik bijvoorbeeld een kommetje als voorbeeld.

Leg in elk holletje een rondje bladerdeeg en druk de rondjes goed aan. Snijd het ontbijtspek in dunne reepjes en verdeel deze over de vormpjes. Klop de eieren met de slagroom los in een kom en voeg naar smaak zout en peper toe. Voeg ook de doperwtjes toe. Verdeel het eiermengsel over de vormpjes. Bak de taartjes in een voorverwarmde oven op 200 graden in een half uurtje gaar. Strooi tot slot nog wat schilfers Parmezaanse kaas of pecorino over de taartjes. U kunt de taartjes warm, lauwwarm of koud serveren. Ook lekker als borrelhapje.

Ze hebben het gewoon online staan dus iedereen kan het lezen:

http://www.landleven.nl/recepten/seizoensrecepten/lente/my-recipe/377/eiertaartjes-met-spek-en-doperwten?cmpid=NLC|Landleven|18-apr-2012|Vari#235;ren%20met%20eieren:%20eiertaartjes

Geplaatst:

Afgelopen weekend heb ik ook een hartige taart gemaakt met 4 eieren. Je kunt er één taart van maken, maar ook zoals Helly kleine taartjes.

Als vulling heb ik gebruikt:

2 gele uien

2 rode uien

150 gram spekjes

provencaalse kruiden, peper uit de molen

75 gram Gorgonzola in kleine blokjes

150 ml slagroom

paar knoflookjes

fijn gesneden bieslook

Spekjes uitbakken, uien met knoflook fruiten. Alle ingrediënten goed mengen en de taartvorm of vormpjes hiermee vullen.

Ik heb hem gebakken op 180C, zo'n 30 minuten.

Geplaatst:

Altijd gek op recepten. Dus dit topic doorgelezen en dat zonder kippies.

Is Sambal Goreng Telor geen idee voor de grote hoeveelheid eieren.

Er staan genoeg recepten op internet.

Ik vind het lekker!

Boontjes en rijst (of zelfgemaakte noedels) erbij en klaar.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Nu je het zegt?! Ik maak idd wel eens mijn eigen oosterse creatie.

Fruit wat sjalotjes in ruim olie, voeg fijngesneden knoflook toe, rode pepertjes (naar smaak) en wat geraspte gemberwortel.

Ook wat koenjit. Dan een in stukjes gesneden tomaat. Laat pruttelen tot de tomaat zacht is.

Warm hierin hardgekookte eieren op.

Of:

Fruit sjalotjes met knoflook, voeg massala toe en een fijngesneden peper (of Mmd Jeanet), bak dan hardgekookte eieren om en om mee tot ze warm genoeg zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...