Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat is een 'zaaibed'?


Markie

Aanbevolen berichten

Op internet wordt veel geschreven hoe een zaaibed eruit moet zien, maar niet wat het verschil is met volle grond en keuzes daartussen.

 

Ik begin deze dagen met inzaaien en bij veel groenten wordt geadviseerd om een zaaibed te gebruiken. Nu beschik ik over een koude broeikas en buitenbakken in de volle grond. Kunnen groenten welke op zaaibed worden geadviseerd, ook direct in de volle grond en daarmee hun definitieve plaats? Of zou ik ze eerst in de koude kast in rechthoekige bakken laten kiemen en dan buiten plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zaaibed is een glad geharkt losse grond bed zonder mest, dat kan buiten maar ook in je kas

als je in de kas zaait kiemt het meeste beter/sneller en moet je verspenen en afharden, wij geven daar de voorkeur aan

 

 

Hoezo zonder mest.

Als ik de mest in mijn hele moestuin er al onder gespit heb zou ik dus niets meer kunnen zaaien.

Vreemd.

Hortus est amicus meus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een zaaibed verblijven de plantjes maar kort tot ze uitgeplant worden. Speciale bemesting is alleen nodig als de plantjes lange tijd op het zaaibed moeten verblijven bv prei, anders is bemesting niet nodig en zelfs onwenselijk en doet meer kwaad dan goed. Extra stikstof geeft bv lange slappe fragiele planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...