Katrina Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 (edited) Beste moestuinvrienden, Ik heb een drietal fruitboompjes staan voor het derde jaar.Deze heb ik in september zo goed mogelijk naar mijn kunnen gesnoeid.Kunnen jullie eens kijken of dit er goed uitziet. En eventueel aanwijzingen aangeven wat anders moet.Het gaat om een pruimen, kers en perzikboompje (steenvruchten) pruim pruim kers kers perzik perzik Edited April 7, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ik ben een leek in snoeien, maar heeft die kers niet een concurrent(de tak die bijna even dik is als de hoofdtak en stijl naar boven gaat). Volgens mij moet je concurrenten weghalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katrina Posted April 7, 2015 Author Share Posted April 7, 2015 Ik weet wel dat je concurrenten moet weghalen, maar waar moet ik hem dan weghalen. Vanaf de hartstam helemaal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ja gewoon helemaal weg is mij verteld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ik lees even mee, heb een nectarine staan waar de schaar in moet ik weet alleen niet goed hoe ik hem moet snoeien Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted April 7, 2015 Share Posted April 7, 2015 Ik heb geleerd dat je een kers helemaal niet hoeft te snoeien! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Ik heb een grote kersenboom en snoei hem nooit er komen zat vruchten aan . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katrina Posted April 8, 2015 Author Share Posted April 8, 2015 Ik heb deze kers als klein fruitboompje gekocht.Aangezien ik niet volop de ruimte heb, wil ik hem toch wat indammen.Ik dacht daarom aan een waaiervorm.De snoeimeningen zijn nogal verschillend.Daarom mijn vraag wie weet dit echt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Ik heb geleerd dat je een kers helemaal niet hoeft te snoeien!Ik heb dat van die concurrenten gehoord bij een appel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 ja klopt bij een peer of appelboom zorg je voor 1 hoofdstam en de rest snoei je weg. Bij de kers is dat niet nodig, die hebben geen hoofdstam omhoog Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 Ah weer wat geleerd.Daarom zei ik ook ik ben leek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted April 8, 2015 Share Posted April 8, 2015 goededagje kers zou wel wat luchtiger gemaakt kunnen worden als je ( nu nog) de takken wat uit buigt. meer licht/lucht als hij goed in t blad komt, zo ook met de perzik . dit seizoen niet meer snoeien maar uitbuigen.touwtje aan takje/ en aan een paaltje binden. levert op den duur ook meer vrucht op verder zien ze er goed uitgroetjes wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts