Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zomaar een idee


veuvecouderc

Aanbevolen berichten

Ik weet dat veel mensen het al druk genoeg hebben met hun eigen tuin of balkon, maar voor die mensen die (nog) geen 'koude grond' tot hun beschikking hebben (of veel te weinig naar hun zin) of voor mensen die in de praktijk nog meer bij willen leren is het misschien een idee om vrijwillig mee te werken op een tuin ergens in het land. Ik zeg ergens in het land omdat ik van oorsprong uit Utrecht kom en in Amsterdam heb gewoond en alleen weet van tuinen waar je mee mag/kan werken in Utrecht en Amsterdam en omgeving, maar ze zijn er ongetwijfeld door het hele land verspreid.

 

Zelf heb ik bijvoorbeeld jaren gewerkt in de Museumtuin d'Oude Hortus. Elke zaterdagmorgen onder (bege)leiding van een echte tuinman heb ik de beginselen van plant- en tuinverzorging geleerd. En in de tijd dat ik wachtte op mijn eerste eigen moestuin heb ik ook nog een korte tijd gewerkt bij de Aardvlo (nu Amelis'Hof), een biologische groente-, fruit- en kruidentuin. In Amsterdam weet ik de Buurtboerderij Ons Genoegen, maar er zijn er zoveel meer.

 

Het meewerken op zo'n tuin is voor alle partijen aangenaam. De tuin heeft gemotiveerde hulp (want wie anders dan gemotiveerde mensen steken onbetaald de handen uit de mouwen voor een ander?) en de vrijwilliger leert van de meester en van anderen (of kan anderen wat leren) over alles wat groeit en bloeit. Daarnaast wordt je sociale netwerk meestal ook uitgebreid

 

Ik wil het niemand opdringen maar ik moest er vanavond ineens aan denken, en misschien zijn er mensen die er zelf niet op waren gekomen maar die het wel een heel leuk idee lijkt

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...