Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kan ik oude aquariumwater wat ik eruit haal gebruiken.


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi

Kan ik aquarium water wat ik uit een aquarium haal gebruiken voor mijn planten. Ik dacht hieraan omdat mijn man best veel aquariums heeft en in dat water voegt hij best veel voeding mest toe als fosfaat nitraat en sporen elementen voor aquarium planten. Ik dacht dit is misschien ook goed voor de tuin planten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balkontuinder bedankt voor je reactie dan ga ik dat gewoon gebruiken. Best handig 2 verschillende hobby's de 1 vult het ander weer aan geen verspilling van water. En nog beter dan water uit de kraan denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn aquariumwater gebruik ik ook om de bloementjes water te geven in onze achtertuin. De bacteriesmurrie onder in het filter schijnt ook zeer goed voor de plantjes te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik keek toevallig afgelopen zaterdag (dacht ik) naar 'Pluyms eetbare wereld' en die ging naar Rotterdam waar ze een project hebben waarbij ze vissen houden, niet om de vissen, maar om hun poepwater. Dit vervuilde water gaat naar een soort vijver waar ze met drijvertjes slaplanten op het water laten groeien, zonder grond. Was grappig om te zien. Op die manier heb je geen last van slakken

s kijken of ik niet er nog iets over vinden kan....

 

Uit Je Eigen Stad – afwerkplekboerderij in Rotterdam

Op de plek waar voorheen prostitutie werd bedreven en je struikelde over injectienaalden wordt nu onder andere kropsla verbouwd, lopen de kippen in vrijheid rond, en zwemt zeebrasem….En dat alles in een gesloten circuit van biodiversiteit. Het was en is de droom van David Jan van Gorkom die de brakke grond hier in de Rotterdamse haven opwaardeerde en een plek heeft gecreëerd waar kinderen kunnen leren hoe paarse broccoli groeit en volwassenen workshops volgen en/of prima eten in het aanpalende restaurant. “Vandaar dat de grond hier zo vruchtbaar is” stamel ik als David Jan mij uitlegt dat wij op een oude ‘afwerkplek’ staan. “Ja, je vindt hier dan ook ‘rubberbroccoli’…!”

Maar serieus, ik ben zwaar onder de indruk, vooral van de wilskracht van deze man, die in enkele jaren een paradijsje heeft neergezet in dit gebied en bewijst dat het onmogelijke mogelijk is.

 

fragment: http://rtlxl.nl/#!/pluijms-eetbare-wereld-303116/d2ecac18-bdbc-5661-3cdc-e15d283afa50

Als het gras altijd groener is bij de buren, wordt het tijd je eigen tuintje water te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja grappig helaas hebben we daar niet de ruimte voor wel wil ik dus het aquariumwater afhevelen.

ik kwam dit stukje op een ander forum tegen het vissen forum.

als je je aquarium afhevelt en je water van het aquarium aan de plantjes geeft, dan zullen deze daar dankbaar voor zijn... het water zit namelijk vol met meststoffen die in het aquarium belastend zijn, maar die voor de gewone huiskamerplant als goede meststof kunnen dienen. waar denk ik dan zoal aan? wel, elke vis doet zijn gevoeg in uw water, NO2 en NO3 zijn voor de planten in de huiskamer voedselstoffen... en het toegevoegde ijzer doet ook nog zijn dienst... je zal het zien, je huiskamerplanten doen het goed met aquariumwater! en de rekening van het waterverbruik is er ook blij mee. je slaat 2 vliegen in één klap:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...