ptenkate Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Goedenavond! ik heb gisteren mijn eerste rijtjes wortels en uien gezaaid. 1 cm diep. Moet ik dat nu ook water geven? Ik ben bang dat als ik water geef, de zaden wegdrijven, omdat ze zo ondiep liggen. Wat is wijsheid?? Alvast bedankt!! Quote
balkontuinder Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Wortelen houden wel van wat vocht. Ik besproei pasgezaaide stukken altijd met een watervernevelaar en begin pas met gieten wanneer het al plantjes zijn. Quote
WestlandseGrunneger Geplaatst: 15 april 2015 Geplaatst: 15 april 2015 Inderdaad, vochtig maken op een andere manier waardoor de zaden niet wegdrijven. Ik gebruik de gieter met zo'n sproeikop erop. dan gooi ik er van een afstandje wat druppels op, net alsof het regent Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick
RobO Geplaatst: 16 april 2015 Geplaatst: 16 april 2015 of een stukje doek/oude aardappelzak/ vliesdoek erover tot de kiempjes verschijnen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.