Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kiwi jenny ervaringen


bart646

Aanbevolen berichten

Ik heb bij de praxis 2 kiwi planten Jenny gehaald.

 

Heeft iemand ervaringen met deze planten en de vruchten van de Jenny. Ik heb best wat ervaring met andere planten maar niet met kiwi's.

 

Vanaf 2016 ga ik een rek bouwen om wat bijzondere rassen aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima onderstam voor je bijzondere soorten. Verder kun je soms heel lang wachten op vruchten, vaak geven mensen het

op na een x aantal jaren. Bijzondere soorten heb ik wel voor je. En je kunt ook kiwibessen enten op

je kiwi. Andersom schijnt niet te lukken.

Ik heb ook kiwibes op mijn kiwi ge-ent, een paar jaar terug, voor de gein. Hij staat op mijn balkon.

 

Succes!

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jenny zou zelfbestuivend zijn maar dat valt erg tegen. Bij zelfbestuivers kiwi is het probleem dat ze vaak terug gaan naar een vooral vrouwlijk of manlijk stadium en dan krijg je wel vruchtjes, althans bij mij, maar heel klein. maatje grote kruisbes zeg maar. Als je die moet schillen hou je heel weinig over. Hij groeit wel als een tierelier. Had enkel na 3 jaar een oogst van grote kiwis en daarna werd het ieder jaar minder grote en meer kleine tot zeer kleine. Ik heb hem enkel nog voor de sier, totdat ik hem zat ben en vervang door green light en bestuiver.

 

groet van wim

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...