Samantha1979 Geplaatst: 15 april 2015 Share Geplaatst: 15 april 2015 Ik heb een compostvat gekocht. Van harcostar, zo'n vat met een klepje onderin. Nu zit er geen bodemplaat bij en die zie ik eigenlijk ook nergens. Mijn vraag is dus, is dat echt nodig? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 15 april 2015 Share Geplaatst: 15 april 2015 Nee niet echt, er zitten bij de meeste compostvaten gaatjes in de bodemplaat voor lucht en een tapse zuil met gaatjes midden voor lucht. Je kunt zelf voor lucht zorgen door takken en twijgen op de bodem te leggen. Je zet het vat toch wel gewoon op de aarde? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roelie Geplaatst: 15 april 2015 Share Geplaatst: 15 april 2015 Wij maken enkel composthopen, maar voor de etensresten, botten etc. gebruiken we een compostvat. Gewoon zo'n blauw vat waar we de kop van hebben afgesneden. Gat onderin en 1 cm geplastificeerd gaas er onder, klaar. Kunnen de wurmpies mooi op en neer. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 16 april 2015 Share Geplaatst: 16 april 2015 hoeft niet: een compostvat kan zonder en met bodem, als het water er maar uit kanzonder bodem is wat lastig als je het wel eens wilt verschuiven Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Samantha1979 Geplaatst: 16 april 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 april 2015 O top dan ga ik m vanmiddag neer zetten. Inderdaad op grond.Dus eerste laagje takjes? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
HuubvG Geplaatst: 16 april 2015 Share Geplaatst: 16 april 2015 Die takjes hoeven misschien niet perse maar ik die het wel altijd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roelie Geplaatst: 16 april 2015 Share Geplaatst: 16 april 2015 We hebben het gaas er onder gemaakt om te voorkomen dat ratten e.d. het vat als snackbar gaan zien. Alles wat we aan pruttel hebben dat niet op de hoop kan, gaat er in. Botten, vlees- en visresten, ouwe jus, restjes sausjes, overgebleven groente waar we geen raad mee weten, etc. Dan is gaas een welkom middel.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.