RemcoAa Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Hallo tuinders! Samen met mijn vriendin Miriam hebben we op een volkstuinvereniging in Zoetermeer een tuin van 100m2 kunnen bemachtigen. Vorig jaar hebben we als al uitgeleefd op een aantal balkonbakken en hebben we een stukje moestuin in de tuin van een familielid gebruikt. Nu is het echter tijd om het iets groter aan te pakken. We hadden keuze uit drie verschillende tuinen, we hebben een tuin uitgekozen in de hoek van het complex voorzien van een koude kas, koude bak, een tweetal kersenbomen, een appelboom en bramenstruiken die we met de buren delen. Maar goed, jullie willen natuurlijk niet alleen maar een verhaal over de indeling horen maar ook wat foto's zien. Bij dezen! En ik heb alvast een plattegrond gemaakt zodat we een mooie basis hebben om de tuin in te delen. We willen het stukje terras gaan verwijderen en van de flinke composthoop willen we twee bakken gaan maken met palen en gaas. Het compost wat er ligt is vermengt met vrij grote takken maar het grootste gedeelte is wel allemaal rijp. Dit kunnen we dus zeven en gelijk al in de tuin gebruiken. Het stuk tuin aan de onderkant van het pad is een gazonnetje geweest, we zijn nog druk bezig om hier het gras weg te halen. Ik vermoed dat we hier nog wat zand door de aarde moeten mengen alvorens we gaan zaaien, het is allemaal kleigrond. Op het gedeelte boven het pad heeft al wel een zaaibed gelegen, hier is de grond gelukkig al een stuk losser. We zullen vermoedelijk boven het pad twee zaaibedden gaan maken en onder het pad drie. Maar ik vermoed dat het handiger is om te proberen 6 bedden te maken in verband met de wisselteelt. Zoals jullie horen hebben we nog wel het een en ander in te plannen en nog een hoop werk te verzetten maar dat gaat vast helemaal goed komen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jean Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Welkom , op het forum.Jullie hebben zeker nog wat werk te doen , ik ben benieuwd hoe het er over een tijdje uit ziet.Veel moestuin plezier . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MnrProeven Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 mooi stukje grond.. Quote Never trust a thin cook....Lekker recept voor je eigen gekweekte groente ? kijk eens op proevenenruiken.nl .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
petersmit Posted April 20, 2015 Share Posted April 20, 2015 Welkom en veel succes met je eigen tuin dit jaar! Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yosha Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Leuk, en jullie hebben er al meteen een kas bij! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Lokman Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Welkom Quote "Natura non nisi parendo vincitur " Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts