RobO Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 zoals de titel al zegt...sorry, beetje ot, ik wil graag een paar planten weefselkweken omdat stekken niet goed lukt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deborah Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Heel lang geleden ooit gedaan (in 1993) tijdens een introductie van de HAS in Den Bosch. Ik heb toen niet gekozen voor tuinbouw, dus het heeft geen vervolg gehad. Het heeft toen wel indruk gemaakt. Wat ik nog wel weet is dat het werd gedaan in grote reageerbuizen met een platte onderkant en een deksel. Onderin zat een gel en het stukje plant moest zo steriel mogelijk in de gel worden aangebracht. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestlandseGrunneger Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Dan moet je in ieder geval met hormonen gaan werken, auxine en cytokinine. Ik krijg er les over op school, dus ik zou wat specifieke vragen kunnen stellen als je wilt? Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 zou fijn zijn!ik zou graag willen weten of zoiets voor een amateurtje te doen is en zoja met welk eenvoudig gereedschap/spulletjes/chemische goedjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestlandseGrunneger Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Hoe toevallig! Over 3 weken ga ik een practicum doen met weefselkweek met bloemkool. Je hoort nog van me! Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
WestlandseGrunneger Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 (edited) Hallo Rob0, https://drive.google.com/folderview?id=0B4LrRqTTcmz1Yk1oQ2Fza3RlNnc&usp=sharing Dit zijn documenten van school. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Het practicum kon jammer genoeg niet doorgaan, dus ik kan niks uit eigen ervaring vertellen. Deze documenten heb ik gelukkig toch nog kunnen bemachtigen en dus heb ik ze ingescand. Ik heb ze net zelf even gelezen, maar die van bloemkool lijkt mij het nuttigst Edited May 29, 2015 by Guest Quote In de kas, kan alles! Groeten, WG aka Rick Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 29, 2015 Author Share Posted May 29, 2015 thnx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts