Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Watermeloen spikkel op blad/te vroeg?

Meleon

Recommended Posts

Dag mensen,

Aan het begin van de week heb ik mijn watermeloen plantjes (2) al in de tuin gezet.. Ik had beter moeten lezen want het is nog veel te vroeg. Ze staan wel in een kasje. Ook heb ik ze niet direct in de grond gezet nadat ik ze gekocht had maar eerst enkele dagen laten wennen?

Hoe zorg ik ervoor dat mijn plantjes het toch nog overleven?

En sinds vanochtend zitten er zwarte spikkeltjes op enkele bladen van beide planten. Bovenop en onder het blad, zie foto's. Weten jullie wat dat is?

Alvast bedankt!

2015042216365914781429714408.jpg

2015042216364346241429714399.jpg

Edit: Foto's

Edited by Guest

Als je gebruik maakt van de zoekfunctie rechtsboven en "watermeloen" intypt krijg je een heel aantal topics te zien die het kweken van watermeloenen behandelen. Denk dat je daar wel heel wat informatie kan vinden en eventuele verdere vragen die je nog hebt kan stellen.

Op dit forum is echt heel erg veel informatie te vinden en bijna alle vragen zijn al een keer gesteld. Je moet er alleen even naar gaan zoeken.

Ook is het een volgend keer wel handig als je je titel van je topic wat uitbreidt zodat we aan de titel kunnen zien waar je vraag over gaat.

Bij jou dan bijvoorbeeld: Watermeloen te vroeg geplant, zwarte spikkeltjes oid...

Dan is het allemaal wat duidelijker.

Ik zie trouwens geen zwarte spikkeltjes... Is het geen aarde?

De blaadjes die je vasthoudt zijn de kiemblaadjes dus daar zou ik me helemaal geen zorgen over maken. Die sterven vanzelf af.

Ik heb er ook naar gezocht. Ik las dus ook dat ik te vroeg ben geweest maar ik kon niet

vinden wat ik dan kan doen om ze er zo goed mogelijk er door heen te helpen.

Ik zal zo proberen een duidelijkere foto van de meloen te maken. Ook naar dit heb ik gezocht

maar ik kan niet met zekerheid zeggen of het hetzelfde is als wat ik heb, vandaar de vraag.

2015042219300639241429728034.jpg

2015042219294737351429728025.jpg

Niemand een idee wat het kan zijn? Het is naar mijn idee geen aarde omdat het er eerst niet op zat en er verder niks mee gedaan heb.

En wat kan ik doen om mijn nu al geplante meloenen beter tegen de kou te beschermen?

Het is er makkelijk af te wrijven. En het beweegt ook niet als ik het er af wrijf. Misschien maak ik me druk om niks maar dit is de eerste keer dat ik meloenen heb, vandaar.

En weet je wat om de kou tegen te gaan? Misschien dat de grond de komende weken al niet meer zo sterk afkoelt. Thermometer gaf 's ochtends 9 graden aan als koudst, al is dat natuurlijk niet de grond temperatuur.

Dan vermoed ik, zoals erny ook aangeeft, dat het grond is

Eventueel kun je nog vliesdoek gebruiken. Mijn advies zou ze gewoon in het kasje te laten staan. Mislukt het dan kun je de komende 1,5 zeker nog wel een plantje kopen.