michael-art Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Hoi allemaal, Mijn naam is Michael, bouwjaar 1984 en woon in Enschede.Ik wou al een paar jaar wel iets beginnen met moestuinieren maar nooit aan toegekomen en ook niet echt een tuinier dus overwoekerde tuin en al.Maar vorig jaar toch een poging gewaagd, tuin leeg geruimd (was het jaar ervoor al begonnen met heermoes bestrijding/crowd control) en simpel begonnen met een bak van 60*120 en enkele losse potjes. Lekker sla gehad en courgettes in de bak. Ik had toen nog geen idee dat die dingen mega monsters werden dus behalve twee courgetteplanten niks anders geplant. Dit jaar iets groter aangepakt en diverse plekken vrijgemaakt en nog plannen om in de zomer de hoogte in te gaan met potten. Ik heb veel last van mijn huis en de schutting van de buren dus wel gedeeltes met zon maar niet alles staat de hele dag in de volle zon dus daarom het idee om de hoogte in te gaan met potten.Enfin, de tuin: Gedeelte vrijgemaakt en in vier vakken van 75*100. Hier staat echter een gedeelte van in de schaduw. De grote bak links is van vorig jaar, de rest dit jaar en in volle grond. Rechts komt nog een bak. Op de achtergrond stukje tuin waar vaste planten gaan komen. Paar rekjes in de vaste tuin Voortuin die als siertuin moet worden behandeld. Komen wel wat vaste planten in maar dus geen groentes, of hoogstens in pot maar veel kinderen/bengels in onze buurt dus ben ietwat voorzichtig mee. De broeikamer, ofwel gewoon de vensterbank. Heb misschien de planning ook deze uit te breiden want sommige soorten worden wel erg groot. Ik was al een tijdje dit forum aan het bezoeken maar nog nooit echt vragen gehad maar dacht ik ga me toch even registreren want er komen geheid nog wel vragen nu ik druk met tuinieren ben Quote Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin167 Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Welkom!Zo, da's meteen goed beginnen zeg. Succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
balkontuinder Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Welkom Michael! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Welkom en het ziet er heel leuk uit . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Superleuke en creatieve tuin! Ga je ook een moestuindagboek bijhouden? Het lijkt me leuk te zien hoe het verder gaat. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michael-art Posted April 24, 2015 Author Share Posted April 24, 2015 Dank allen voor de positive vibes.@raquette was het inderdaad wel van plan maar ik heb een heel slecht trackrecord als het op blogs bijhouden aankomt. Maar ik zal mijn best doen Quote Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Welkom! Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts