Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Hoihoi, fkes voorstellen :)

michael-art

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Mijn naam is Michael, bouwjaar 1984 en woon in Enschede.

Ik wou al een paar jaar wel iets beginnen met moestuinieren maar nooit aan toegekomen en ook niet echt een tuinier dus overwoekerde tuin en al.

Maar vorig jaar toch een poging gewaagd, tuin leeg geruimd (was het jaar ervoor al begonnen met heermoes bestrijding/crowd control) en simpel begonnen met een bak van 60*120 en enkele losse potjes. Lekker sla gehad en courgettes in de bak. Ik had toen nog geen idee dat die dingen mega monsters werden dus behalve twee courgetteplanten niks anders geplant.

Dit jaar iets groter aangepakt en diverse plekken vrijgemaakt en nog plannen om in de zomer de hoogte in te gaan met potten. Ik heb veel last van mijn huis en de schutting van de buren dus wel gedeeltes met zon maar niet alles staat de hele dag in de volle zon dus daarom het idee om de hoogte in te gaan met potten.

Enfin, de tuin:

IMG291460081429785885.JPG

Gedeelte vrijgemaakt en in vier vakken van 75*100. Hier staat echter een gedeelte van in de schaduw.

IMG291569531429785886.JPG

De grote bak links is van vorig jaar, de rest dit jaar en in volle grond. Rechts komt nog een bak. Op de achtergrond stukje tuin waar vaste planten gaan komen.

IMG291685321429785887.JPG

Paar rekjes in de vaste tuin

IMG291390771429786721.JPGIMG291217551429786720.JPG

Voortuin die als siertuin moet worden behandeld. Komen wel wat vaste planten in maar dus geen groentes, of hoogstens in pot maar veel kinderen/bengels in onze buurt dus ben ietwat voorzichtig mee.

IMG291769121429785888.JPG

De broeikamer, ofwel gewoon de vensterbank. Heb misschien de planning ook deze uit te breiden want sommige soorten worden wel erg groot.

Ik was al een tijdje dit forum aan het bezoeken maar nog nooit echt vragen gehad maar dacht ik ga me toch even registreren want er komen geheid nog wel vragen nu ik druk met tuinieren ben

Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn?