Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen

edwin167

Recommended Posts

Hoi,

ik heb deze week dit forum gevonden. Begonnen met een MM bak eind vorig jaar, en het boek van Jelle, om de kinderen eens uit te leggen dat groenten echt niet uit de supermarkt komen.

Helaas alles laten doorschieten vorig jaar, dus met hernieuwde moed opnieuw begonnen.

Mede door de AH gekte is het tuinieren ook weer door onze kinderen opgepikt.

Ik zit wel even met nogal wat beginners vragen. Een van de belangrijkste: hoe kan ik er bijvoorbeeld voor zorgen dat ik straks niet een paar weken achter elkaar hetzelfde moet eten?

Nu hebben we de Ah potjes met zaaipapiertje en al gezaaid, en dus alle zaadjes ineens gebruikt. Maar we willen wel graag wat variatie op ons bord.

Ik lees op dit forum over 'uitplanten'. Klopt het dat ik zaailingen binnen 'klein' kan houden en dat ze na uitplanten buiten pas echt gaan groeien? Of sla ik de plank nu helemaal mis?

Gr,

Edwin

Welkom en als je niet 7 dagen per week aan de sla wilt?. Dan zaai je het beste om de paar weken(dag of 10 tot 14) na elkaar. Maar dat staat idd niet op de verpakking van AH(ook niet op de verpakking van de zaden die je koopt hoor ). je kan je overschot altijd nog rulen oid.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Had ik zelf kunnen verzinnen Maar ik heb maar 12 bakjes tot m'n beschikking dus ik vroeg me af of het ook anders kon, door bijv zaadjes in kleine bakjes te houden en gespreid naar buiten te zetten.

Maar gewoon om de 2 weken zaadjes planten is veel simpeler.

Aangezien we een weekje met vakantie gaan en ik dus niet mijn plantjes kan verzorgen, ben ik eens op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing. De meeste plantjes moesten toch ook naar een groter potje, en ik had nog een aantal witte voedselveilige liter potten staan.

Die zijn nu omgetoverd tot een pot met water-reservoir.

155881430643976.JPG

Lege, schone pot

293771430643308.JPG

Gaatje in de deksel gemaakt

372741430643981.JPG

Stukje katoen erdoor om het water omhoog te brengen

413971430643983.JPG

Netjes aftekenen voor het knippen

565371430643985.JPG

Bovenste helft met deksel erop en katoen aan de onderkant

698601430643987.JPG

Bovenste helft op de onderkant zetten

725441430643989.JPG

Klaar voor beplanting

895171430643993.JPG

Citroenmunt kan weer even vooruit.

1 down, nog een paar te gaan

• 2 weeks later...

Welkom.

Mooi! Ik weet niet of het werkt, maar dat heb je goed gedaan. Jammer dat het hier verstopt is in de voorstelronde..misschien een eigen topic voor maken in Doe Het Zelf? Dan kunnen we ook de voortgang volgen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎