Mimo Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Oke, aangezien ik dus GEK ben op aardbeien wil ik die zoveel mogelijk in de tuin hebben.Ik zat te denken aan deze vorm van een verticale toren: (foto's gehaald uit dit topic trouwens: aardbei-toren-t8914.html Maar ik vroeg me alleen af hoe je dit makkelijk kan doen met het maken van nieuwe stekjes, aangezien ook de doordragers vaak na een jaar of 2-4 moeten worden vervangen. En dat lijkt me in dit systeem nogal lastig...Trouwens ook andere tips over het telen van aardbeien zijn van harte welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ktrijn Posted April 26, 2015 Share Posted April 26, 2015 Ik heb dit verticale systeem: Ik heb er ook aardbeien in. De modules zijn per 3 potten naast elkaar en en elke module heeft een deksel dat je er makkelijk kan afhalen als je naar uitlopers wil zoeken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mimo Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Goed systeem inderdaad alleen wel superduur als je het hoog wilt maken. Wat dus voor mij dus het idee is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 eventjes rechtsboven zoeken, ik herinner me onder andere een topic van iemand die een ton heeft gebruikt maar ook regenbuizen enz... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mimo Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 ik denk dat ik het misschien verkeerd heb geformuleerd mijn vraag.Ik wil dit systeem wel maken wat ik als voorbeeld nam ik vroeg me alleen af hoe ik het met stekjes moest aanpakken. Ben niet zozeer op zoek naar een ander variant hierop. Zo'n pvc buis in bloei vind ik juist heel leuk en is qua kosten ook goed voor mij als er een systeem is die goedkoper is hou ik me overigens wel aanbevolen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Neenee, uw vraag was duidelijk hoor het is een kwestie van lezen soms Meestal is dat met potjes maar dat is hier wat moeilijker. Ik zou proberen met een plastic zakje met wat potgrond en dat aan het uitlopertje binden met een elastiekje. Ofwel gewoon afknippen en in de grond uitzetten, dat systeem heb ik nu gebruikt (heb de koude kas/kweekbak zonder ramen goed gevuld met potgrond en daar alle stekjes in onder gebracht.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mimo Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 oke dankje voor je antwoord! Ga ik de buis binnenkort maken en dan weet ik wat ik moet doen als ik uitlopers krijg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jokln Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ik denk dat er een voordeel is als je de plantjes nog een tijdje laat zitten.ik heb wel eens een foto gezien van iemand die met een (ijzer)draadje nieuwe potjes ophing aan de verticale constructie en daarin het stekje plantte, dus nog zonder deze af te knippen. Zag er vooral grappig uit, weet niet of het handig is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mimo Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Ik ga het proberen. Ik had alleen nog wel een andere vraag. Ik wil online graag groot aantal aardbeien bestellen maar weet niet goed waar ik dit het beste kan doen. Ik zat te kijken naar http://www.kweduivenvoorden.nl/ maar ik zit er ook een beetje met de levertijd. En ik vroeg me vooral af naar de ervaringen van mensen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Veel mensen hier op het forum hebben daar hun aardbeien vandaan, ikzelf heb er ook een deel vandaar, zeer goede ervaring. Zoek maar eens bij de diverse Bato bakken topics of rechtsboven op de naam ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bubbels Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Yep, helemaal mee eens. Vorig jaar voor het eerst besteld en eenmaal in de grond groeiden en bloeiden ze binnen no-time de rest voorbij. Fijne zaak, goede plantjes! Quote Niet meer actief. Graag contact via mail of fb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0xygen Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 die website ziet er goed uit, ga daar eens kijken voor plantjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pammy Posted May 4, 2016 Share Posted May 4, 2016 En nu zijn we een jaar verder. Ik ben zo benieuwd hoe het gaat met je verticale tuin en hoe je het doet met de afleggers. Waar ik ook nieuwsgierig naar ben is of je de grond ververst. Of hoe je dit bijmest. En heb je foto's? Heb net 1 verticale buis gemaakt, vandaar deze vragen. Met nieuwsgierige groetPam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts