Geplaatst: 3 mei 201510 j Hallo iedereen, Ik heb hier tomaten planten staan die nu z'n 30 tot 55 cm groot zijn. De plant die 30 cm is heb ik zelf gekweekt de andere heb ik bij de lidl gekocht. De lidl planten heb ik bij aankoop die bij bemest en de zelf gekweekte nog nooit bemest. Ik heb hier een zakje met DCM organische meststof tomaten voor 10 planten. Op dit zakje staat dat je de eerste keer kan bemesten tot half juni en de tweede keer kan bemesten tot en met september. Nou is mijn vraag wanneer moet ik bemesten?
Geplaatst: 3 mei 201510 j Volgens mij hoef je het niet zo nauw te nemen. Organische meststoffen hebben 9 van de 10 keer vaak een paar maandjes nodig om te gaan werken. Zou je eigen tomaat dus gewoon wat mest geven nu, plus bij het uitplanten. En de ander pas bij het uitplanten.
Geplaatst: 5 mei 201510 j Het is uit de omschrijving te zien zgn slow release mest. D.w.z. dat de meststof heel langzaam vrijkomt bij elke gietbeurt of regenbui. Ik zou gelijk na het planten wat mest geven en na een week of zes herhalen.
Geplaatst: 5 mei 201510 j Met planten wat geven en als de eerste vruchten zich gaan zetten sowieso. De mestkorreltjes van DCM zijn langwerkend, heel fijn spul. De vloeibare mest moet je elke twee weken geven. Kijk uit met overbemesten. Dus heb je de korreltjes; echt niet vaker dan eens in de 2 a 3 weken wat bijstrooien. Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.