bart646 Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 (edited) Ik heb van internet wat foto's gehaald mbt tot de bestuiving van pawpaw planten.Zelf doe ik dat nu voor de 2e keer maar een vriend van mij al 4 jaar met goede resultaten. Mannelijk Vrouwelijk Stuifmeel op vangen En bestuiven maar! Gebruik wel stuifmeel van meerdere mannelijke bloemen van verschillende planten. Zoals ( subflower,Wells', Davis, Golden, Prima) Edited May 7, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 duidelijk bart, dit jaar kan ikzelf voor het eerst bestuiven.je bedoelt in die laatste onderste zin met manlijke planten waarschijnlijk manlijke bloemen. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
manowar Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Mooie foto's! Ik wil er nog iets aan toevoegen namelijk de bloemen van de pawpaw zijn tweeslachtig, ze hebben dus zowel stampers als meeldraden. En de stampers rijpen voor de meeldraden dat wil dus zeggen dat "foto 1 " niet meer kan bestoven worden maar wel als bestuiver kan dienen voor " foto 2". Als je kan volgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Dat klopt manowar Maar merk dat her makkelijk is om maar 2-3 dagen te bestuiven omdat je dan voldoende fruit hebt en de boompjes niet op vollast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
manowar Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 ja dat geloof ik Ik heb al een boom staan van bijna 4 meter en die kan al wel wat hebben. ik ben dus elke dag enkele bloemen aan het bestuiven.wat me hier wel opvalt dat er hier heel veel mieren in de boom kruipen om de bladluizen te 'melken'. Misschien kunnen ze ook zorgen voor bestuiving omdat ik sommige bomen doelbewust zeer kort bij mekaar heb staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
windindewilgen Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 hangt de productie van stuifmeel ook van de temperatuur af.?bij abrikozen wordt er bij koud weer vrijwel geen stuifmeel afgegeven. bij warm weer overvloedig. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
reina Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 mooie foto's van de bloem. Ik heb nog geen bloemen aan mijn boompje. Ik wacht het (on)geduldig af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts