Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afgelopen 2 jaar is bijna elk plantje in mijn huis gestorven aan een soort witte dons. En nu betrap ik het weer op mijn AH moestuin-bakjes!

Het begint als een soort stoflaagje en word vervolgens dikker en donziger... ik dacht eerst dat het overblijfsellen van resten waren maar dat klopt niet bij meerdere gevallen.

Wat is het en hoe kom ik er vanaf? (Ik heb al vaker gegoogled maar zonder resultaat.)

2v0zvpd.jpg

Geplaatst:

Is het geen schimmel?

De zaadjes die ik opkweek in turfbakjes geven krijgen dat ook. Het turf wordt vochtig en daar komt dan schimmel op. Vandaar dat ik niet meer voorzaai in turfbakjes.

Geplaatst:

Daar heb ik ook aan zitten denken.

Ik heb 2 keer een volgroeide bascillicum van de markt gehaald en gaf die 2 keer per week water en allebei gingen ze kapot aan dons. Al overleven mijn 2 kamerplanten al jaren op 1x water per week.

Ik zal het inegeval wat rustiger aandoen en inplaats van water geven als ze droog zijn... water geven op schema

@Flup: Daar vrees ik dus ook voor. Zou ik ze dan beter meteen in een pot kunnen doen?

Geplaatst:

Zelf zou ik ze liever in een pot zetten dan in de turfbakjes. Ook omdat de turfbakjes veel vocht onttrekken van de aarde waardoor je de aarde minder goed vochtig kan houden. Tenminste, dat vind ik dan. Heb nog wel veel turfbakjes, maar die gebruik ik daarom niet meer.

Al moet ik zeggen dat ik jouw plantjes nog vrij klein en kwetsbaar vind om te verpotten, maar ik zou het zelf wel doen. Gewoon de gok nemen en op hoop van zegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...