Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Samni is een amateur :p

Samni

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik ben samni en ik ben een amateur tuinier

Het begon voor mij allemaal vorig jaar toen ik voor men verjaardag in juni een vierkante meter op poten kreeg voor men verjaardag. Heel veel trial en nog meer error want voor vele zaken was het toen blijkbaar al te laat. Heb toen vooral nog kunnen genieten van gigantische komkommers, lekkere sla en radijsjes maar al de rest leek wat te mislukken.

Dacht dit jaar gaan ze me niet meer beetnemen, en ik begin een pak vroeger. Dus begin april koop ik half het tuincentrum leeg en zet ik alles in men bak en wat potten met als gevolg, paar koude nachten later ligt alles weer quasi dood

Gedaan dus met trial And error, en daarom heb ik me hier geregistreerd. Kwestie van tips en tricks te krijgen van ervaren tuiniers in de hoop dit jaar nog iets uit men tuin te kunnen krijgen buiten sla, wat precies altijd lukt :P heb gezien dat hier nog veel landgenoten zitten (ben zelf Belg) dus dat is ook wel fijn. Bedoeling is dat ik veel vragen ga stellen en veel ga lezen in de hoop wat bij te leren!

Gegroet!

Bedankt allemaal!

Hoi Samni, het blijft trial and error hoor, alleen als je meer ervaring hebt, ga je je kansen spreiden, een deel volgens de regeltjes en soms kijken of het anders kan.

Weet ik wel, maar 't is een beetje zoals je zegt, hoe meer je weet, hoe groter de kans dat het minder error is hé

Moestuin is geen exacte wetenschap dus er zal altijd wel iets mislukken maar als dat komt door bepaalde random factoren is het één ding, als het komt door onwetenheid is het iets anders

Hoi Samni! Soms word je ook verrast met een gewas wat het juist beter doet dan je had verwacht. Hopelijk kun je toch nog wat redden van je te vroeg geplante plantjes. Sommige gaan misschien weer uitlopen.

Bedankt voor de link, zal ik zeker eens bekijken

Yosha, heb de indruk dat de tomaten sowieso dood zijn. Sommige boontjes lijken zich wel nog te redden daar sommige plantjes toch weer beginnen groeien

Zal morgen eens wat foto's trekken en online zwieren, kunnen jullie helpen beoordelen of het nog zin heeft om bepaalde zaken te laten staan.

Dit forum kan je helpen om dat proces iets te versnellen..

Dat is de bedoeling Bedankt!

Kheb daarstraks wat foto's genomen en zal straks mijn bescheiden tuintje eens komen showen in een eigen blogje