Jokes Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Ik ben net zo enthousiast als al die andere mensen om m'n eigen groente te gaan kweken. Mijn mogelijkheden zijn erg beperkt (appartement en erg klein balkon).Ik heb reel gezien alleen binnen in huis en in de hal bij mijn voordeur ruimte om te gaan kweken.Onmogelijk is het zeker niet, maar het vergt het nodige aan creativiteit en proberen dus niet geschoten is altijd mis. Ik loop echter bij stap 1 al tegen een mega probleem aan (voor mij dan tenminste).Namelijk eten kweken doe je niet in een plastic bak of wat oor olieproduct dan ook (ik ben nogal fan van mike adams mini farm grow box) en ondanks de nodige tijd zoeken naar alternatieven lukt het mij niet en daarom de vraag wat kan ik gebruiken als bak(je) om de groenten in te kweken wat gifvrij is.Ik had iets gelezen van douglas hout, maar veel verder ben ik niet. Daarom de vraag of een van jullie wat ideeën heeft hoe dit probleem te tackelen. Alvast heel erg bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 welkom tsja, als ik je zo hoor zou ik een schoon tuintje zoeken zodat je direct in de grond kunt kweken met regenwaterals je een bak koopt/maakt en geen plastic wilt gebruiken kun je kiezen voor cement; hout zul je toch wel moeten beschermen met plastic of ecoverf en iets in de bak doen tegen lekkage verder zitten mij bekende kweekhulpmiddelen altijd wel in plastic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Je zou zelf een hypertufa bak kunnen maken,die kun je maken zoals je zelf wil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jokes Posted May 19, 2015 Author Share Posted May 19, 2015 Cement gaat niet en een tuintje zoeken is wel het beste maar praktisch niet haalbaar voor mij.Daarom binnen wel zij het met beperkingen. Dat hypertufa daar ga ik eens achterheen. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen. Bedankt voor de reacties het is gewaardeerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts