Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wachttijd Cuprex anti-schimmelpap

Itoero

Recommended Posts

Om langer van m'n tomaten te kunnen genieten, wil ik een anti-schimmelpap gebruiken.

Die Cuprex anti-schimmelpap ...hoe biologisch is die? Iemand ervaring mee?

En wat is de wachttijd tot je kan oogsten? (dat vind ik nergens)

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

De werkzame stof is Koperoxychloride. Ik zie via de website van het CTGB (Nederland), geen actieve middelen meer met deze werkzame stof. Kan het zijn dat deze werkzame stof in Nederland verboden is?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

cuprex bevat inderdaad koper. mag gewoon worden toegepast. koper is de pest voor het bodemleven, dat wel. en het hoopt zich op in de bodem. in de nederlandse eko landbouw mag het enkel in uitzonderlijke omstandigheden worden gebruikt. je moet het speciaal aanvragen. zelf gebruik ik het principieel niet.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

het probleem is dat alle middelen tegen de plaag gebaseerd zijn op koper (koperrhydroxide, -oxychloride, (tribasisch) kopersulfaat, koperoxyide en koperoctanoaat). Dat sproei ik beslist niet op mijn tomaten.

Als je gewoon al deze MSDS leest van kopersulfaat : http://www.bestebreurtje.nl/documents/upload/kopersulfaat.pdf

Algemene informatie: gevaar voor water. Niet lozen in grondwater, in oppervlaktewater of in riolering.

Gevaar voor drinkwater zelfs bij uitlopen van geringe hoeveelheden in de ondergrond. In oppervlaktewater ook giftig voor vissen en plankton. Zeer giftig voor in het water levende organismen.

Hatelijk hoe ze dan een "Bio" label op Bordeauxse pap zetten..

Je moet gewoon hopen op goede zomer, niet teveel regen in augustus. Uiteraard ervoor zorgen dat je een luchtig gewas hebt die makkelijk droogt (door niet te dicht planten en bladpluk toe te passen, indien mogelijk een afdak plaatsen) en indien je het vaststelt zsm. alle getroffen bladeren/tomaten verwijderen.