Survivor Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Hallo ik heb iets ongelofelijk dom voor ik heb van mijne water meloen een stengel gebroken is de plant nu voor de vuilbak ik heb dit nog nooit voor gehad ? Plant staat nu in serre in pot als warmer is zet ik die in volle grond Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted May 20, 2015 Share Posted May 20, 2015 Geen paniek Is het een zijtak? Zitten er onder de plaats van de breuk nog bladeren en/of zaadbeginsels? In beide gevallen komt het waarschijnlijk best goed. Heb je echt de hele stengel direct boven de kiemblaadjes afgebroken, dan wordt het lastiger. Als je genoeg zaailingen hebt, zou ik er niet heel veel tijd aan besteden om deze te gaan pamperen. Is het een dierbare zaailing en/of heb je niet de hoofdstengel afgebroken: op een beschut halfschaduwplekje zetten en rustig aan laten sterken (indien pot). Overigens las ik pas dat je de afgebroken top ook weer in de grond kunt zetten als stek! Dat kun je ook altijd proberen. Die topstek dan voldoende nathouden. Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Kan wel goed komen denk ik, maar met veel geduld.Mijn watermeloen was ook afgebroken toen mn kasje door de tuin waaide met de laatste storm....Hij bleef wel leven, kwam voorzichtig weer een nieuwe uitloper aan, maar de groei was moeizaam en gaf mij weinig hoop.Gelukkig had ik nog 2 stekken en heb ik deze maar weggegooid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Als er nog bladeren aan de stengel zitten, zullen daar zijscheuten groeien.Laat die groeien en die dat het snelste groeit wordt je nieuwe hoofdstam.Snoei wel geen bladeren, die heb je nodig om nieuwe zijscheuten te laten groeien. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts