Wims Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Vandaag zag ik dat het blad van de koolrabi planten grootschaIig is weggevreten. Zijn dat konijnen? Quote
victorhurxkens Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Kunnen ook vogels zijn, heb ik ook vaker last van gehad. Quote
Wims Geplaatst: 26 mei 2015 Auteur Geplaatst: 26 mei 2015 Dader betrapt, een konijn. Heeft kennelijk voorkeur voor koolrabi, ook de buurman was aan de beurt. Quote
Itoero Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 M'n superschmelz koolrabi wordt aangevallen door slakken denk ik.Kunnen rupsen dergelijke schade berokkenen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
weknow Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 @ ItoeroJa...maar die rupsen herken je aan de kleine ronde keuteltjes die op bladeren eronder liggen en zie je ook overdag wel aan de rand en onderkant van de bladeren zitten. Onder fijn insectengaas kweken (of Lill-grodijnen van Ikea) is 100% effectief tegen rupsen. Dit is vermoedelijk nog slakkenvraat op de foto. Maar wees gerust ( ) die rupsen komen binnenkort vanzelf ook op je koolsoorten. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Itoero Geplaatst: 30 mei 2015 Geplaatst: 30 mei 2015 Ah de rupsen komen nog, dan ben ik gerustgesteld Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.