popke Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Dag allemaal, ook ik zal me even voorstellen; Popke, moeder van een baby en een peuter. Sinds een paar jaar wonen we vrijaf met veel tuin, weitje en moestuin in de Gelderse rivierklei. Helemaal zelf begonnen met (moes) tuinieren zonder enige kennis, ik wist bijvoorbeeld echt niet waarvoor een schoffel diende Nu voor het 3e jaar de moestuin, ik kweek alles zelf op uit zaad behalve de erwten, peultjes en kapucijners, die stekjes krijg ik. We hebben een kas met druif, pruimenbomen, peren, appels en abrikoos. Inmaken is mijn manier om zen te worden, jam, sap, vruchten en oa zoetzure courgette. Vorig jaar augurken gemaakt maar helaas bleek ik het zout onvoldoende afgespoeld te hebben.....bah! Dan hebben we nog wat kippen en konijnen in een ren en last but not least mijn trouwe waakhond. Ik kan de hele dag bezig zijn buiten, verzin altijd weer nieuwe projectjes maar door de zorg voor de kindjes kom ik er natuurlijk niet altijd aan toe. Ik lees al een tijd mee hier, leer er veel van, vanaf nu zal ik ook eens wat tekst gaan hebben! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 welkom (wat heb jij lekker veel energie , ben jaloers.... ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 23, 2015 Share Posted May 23, 2015 Jij boft maar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted May 23, 2015 Author Share Posted May 23, 2015 welkom (wat heb jij lekker veel energie , ben jaloers.... )Dank!Valt reuze mee met die energie hoor! Die bomen die groeien wel, de dieren mik ik af en toe wat te eten toe, de hond laat zichzelf uit en van een beetje onkruid in de moestuin wordt de sla niet minder lekker....ik schrijf "ik kan de hele dag bezig zijn in de tuin", daarmee bedoel ik dat ik het zou willen, niet dat het ook letterlijk kan he;-) De tuin is wel heel belangrijk voor me, door ziekte kan ik helaas niet meer werken, ik haal er veel voldoening uit.Ik bof zeker met mijn woonsituatie, ben ook heel dankbaar en blij er mee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petersmit Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Welkom popke Hier is voor iedereen veel informatie te vinden! Succes en peulen / boontjes zijn ook makkelijk om zelf uit pitten op te kweken hoor.. Quote Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted May 25, 2015 Author Share Posted May 25, 2015 Dank je!Haha ja dat weet ik hoor maar het is een soort jaarlijkse traditie aan het worden dat mijn schoonvader zijn overschot aan mij geeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Veel fruitbomen Veel tuinier succes en daarna veel inmaak plezier gewenst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
popke Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 Veel fruitbomen Veel tuinier succes en daarna veel inmaak plezier gewenst.Dank je! Ons huis en land was voorheen van een fruitteler, dus vandaar de erfenis! Helaas zit er niets aan de pruimenbomen dit jaar en ook de conference en goudrenet zijn vruchtloos[CRYING FACE] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts