Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ideale verzorging voor marjolein/oregano?

jbvant

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Net een potje marjolein gekocht in de supermarkt, werd verkocht als marjolein maar ik vermoed dat het oregano is, smaakt toch eerder naar oregano. De eerste paar weken kon ik dat plantje water geven en het leek maar niet genoeg te krijgen. Dan ben ik eens marjolein/oregano gaan googelen en de info die verstrekt wordt is alles behalve identiek, de ene zegt rijke bodem, de ander arme, de ene zegt veel water (tegen wortelrot of schimmel) de ander zegt dat je er praktisch niet moet naar omkijken. Ondertussen weet ik het dus niet meer en mijn plantje is van mooi groen over gegaan naar rood getinte bladeren en sommige geelachtig.

Kan iemand hier degelijke info verstrekken aub? ik ben volledig nieuw in het houden van planten, dus breid je info zoveel mogelijk en zo gedetailleerd mogelijk uit aub.

En o ja, ik heb geen tuin, dus ik laat ze binnen groeien.

Bodem? (welke potgrond ga je kopen, waar moet je op letten?)

Vocht? (hoeveel? hoe meet je dat? hoe zie je dat je te veel/weinig gegeven hebt? vochtmeter nodig? zo ja, welke?)

Andere dingen waar ik moet op letten?

alvast bedankt

Sja... weet niet hoor. Diana heeft een mooie moestuin ( en een hele mooie site )..... maja. de vraag wordt hier gesteld he ? Dus ik dacht... doe ik ook een poging.

Omdat je dus geen tuin hebt en tóch verse kruiden wil gebruiken, zet je die dingen dan maar binnen. Met een aantal kruiden gaat dat ook best wel een tijdje goed. Je koopt een plantje, geeft hem een grotere pot en goede potgrond en dan kan je best wat langer van zo'n kruid genieten. Maar.