tomvm Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 hallo, vermoedelijk een stomme vraag, maar ik ben nog maar een starter. mijn radijzen zijn al redelijk 'groot', maar als de onderste bladeren geel beginnen te worden, is het dan tijd om alles gewoon te oogsten of kan ik alles nog een beetje laten staan (omdat het in de grond mogelijks beter bewaard) alvast bedankt mvg,Tom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 proef er eens eentje... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvm Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 lekker zijn ze wel, dat is het probleem niet maar ik heb er stuk of 50 staan en wil ze niet ineens allemaal uitdoen om in de ijskast te leggenmaar als het natuurlijk een 'ziekte' is of iets dergelijks, dan wel natuurlijk.of als het zelfs een teken is dat de radijs volledig rijp is en dan onrijp wordt, dan ook natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 geel blad is meestal geen ziekte maar een teveel/tekort aan water of voedingik zou ze lekker opeten of bewaren linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvm Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 bedankt voor de tips dan wordt het toch maar opeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Een 10 tal (meer/minder naargelang je op kan) oogsten en de rest laten staan geel blad is niet erg, als ze nog.geen voeding hebben gehad of niet nat staan kan je daar nog wat mee spelen ter verbetering. Maar nu er vloeibare mest overgieten en ze morgen oogsten is ook niet praktisch/smakelijk Bij kolen (dus ook de radijs) gaat het blad snel vergelen als ze honger hebben. Ps: van de geoogste radijzen kan je het groene blad perfect gebruiken in de soep. Vorig jaar geprobeerd en dat was zeker lekker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomvm Posted May 27, 2015 Author Share Posted May 27, 2015 super bedankt voeding geven doe ik niet tussendoor.ik begiet ze gewoon als het een 2-tal dagen niet geregend heeft (wij hebben een grond dat nogal redelijk vochtig blijft en het grondwater zeer hoog blijft staan) onze konijnen lusten het loof van de radijzen ook goed, dus zij mogen ook iets hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts