magicjantje Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Zojuist al mijn tuinbonen verwijderd vanwege zwarte luis. Zou ik op dit stuk grond struikbonen kunnen zaaien, of is dat vragen om problemen? Quote E fructu arbor cognoscitur Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Zal waarschijnlijk wel een keer kunnen en goed gaan.....maar niemand kan het garanderen. Ligt nogal aan de kwaliteit van je grond, wat er in het verleden stond, enzovoort. De kans op dat ze aan iets gebrek krijgen of last van een bodem-gerelateerde ziekte of aantasting is wat groter. Maar wisselteelt is een van de middelen die je hebt om je tuin gezond te houden en een te eenzijdig gebruik van wat er in de bodem aan voeding aanwezig is te bevorderen. Om het met een vergelijking te zeggen: Als je op een rustige straat zonder uit te kijken oversteekt word je dan aangereden? Waarschijnlijk niet....maar je kunt toch beter uitkijken. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 tsja, iha doe je geen bonen na tuinbonenmaar omdat ze nog niet echt helemaal uitgegroeid waren (waarom heb je ze eigenlijk gerooid?) zijn er wellicht nog gewenste voedingsstoffen over en heb je nog niet veel belagers gekweekt, proberen maar zoals weknow al zegt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
magicjantje Posted May 28, 2015 Author Share Posted May 28, 2015 Dan ga ik het er van de week maar op gokken.Bedankt voor het advies. Quote E fructu arbor cognoscitur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts