victorhurxkens Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Kun je nu eigenlijk nog knolselderij zaaien? Bijvoorbeeld in de koude bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted May 27, 2015 Share Posted May 27, 2015 Neen. Tuurlijk krijg je nog plantjes. Maar die zijn nu te laat om nog een echte redelijk grote knol te kunnen vormen. Normaal wordt daarvoor in maart/april al gezaaid. Plant heeft lange groeitijd nodig. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 iddmaar misschien kun je ergens wat grotere plantjes kopen?hier hebben we vroeg gezaaid maar de knolselder is nog maar een cm of 10 hoog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Gisteren nog in een tuincenter geweest, daar kan je nu zowat alles kopen (behalve spinazie) van jonge zaailingen. Soms is het dan inderdaad beter om te kopen dan veel te laat te zaaien. Geef ze wel voldoende water want anders gaan ze nog kleine knollen geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaaizee Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik heb wel eens de bovenkant van een selderijknol in de grond gestopt, dus een stuk van de knol afsnijden met het groen er nog aan. Ging prima. Geen knolvorming, alleen de groene stengels. Mijn bioboer verkoopt jammer genoeg geen knolselderij op dit moment Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts