citroen Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Dit jaar heb ik mijn prei voorgezaaid in de serre in bakken 10cm hoog Begin Mei heb ik de Prei in blok uit de bak gehaald en in zijn geheel in de volle grond geplaatst om nog beter door te groeien.Doe ik nooit meer ,de preiplantjes bleven te klein eigenlijk om uit te planten ,alhoewel ik ze toch uit geplant hebVolgend jaar zaai ik terug in volle grond (februari ,nog afgedekt met plastiek en niet te dicht opeen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 9, 2015 Share Posted June 9, 2015 ja, toch te veel concurrentie denk ikwij zaaien voor in trays met 1 zaadje per vakje, laten ze vrij koel opgroeien binnen en gaan ze uitplanten als ze een half potloodje dik zijn, dat gaat primaje kunt de groei in de tray ook wat sturen door de temperatuur wat te verhogen of verlagen, als het langer duurt dan een week of 4 geven we ze een klein beetje pokon oid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted June 9, 2015 Author Share Posted June 9, 2015 Ga het volgend jaar ook eens in Trays proberen , even zo ook terug in volle grond maar dan verder uit elkaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts